Du-te la...

Curierul de Vâlcea pe YouTubeRSS Feed

30 noiembrie 2020

Vânzarea activelor nu afectează relația comercială dintre CEZ Vânzare și cei 1,3 milioane de clienți


CEZ Group a aprobat vânzarea activelor sale din România către fondurile administrate de Macquarie Infrastructure and Real Assets („MIRA”). De la aflarea acestei vești, au apărut tot felul de teorii … că vor apărea o serie de schimbări care vor afecta clienții, că se vor modifica contractele, ba mai rău că dacă se vinde CEZ-ul, oamenii vor rămâne fără curent și/ sau gaze naturale.

Pentru a lămuri toate aspectele legate de această tranzacție, am cerut sprijinul d-nei Cornelia Szabo – CEO CEZ Vânzare, care, cu amabilitate, a oferit răspuns tuturor semnelor de întrebare.

Așadar, începem discuția noastră cu o întrebare care este pe buzele multora:

  • Vânzarea activelor înseamnă că noul operator de energie nu se va numi CEZ Vânzare?

Până la finalizarea tranzacției, clienții noștri ne vor găsi în continuare sub aceleași însemne portocalii CEZ. Dacă și când acest lucru se va schimba, vom comunica acest lucru transparent. Cel mai important lucru este ca echipa, canalele de comunicare și plată și prevederile relației noastre comerciale rămân aceleași.

  • Se vor schimba denumiri, deci contracte?

Vânzarea activelor nu afectează în niciun fel relația comercială dintre CEZ Vânzare și clienții săi. Contractele rămân neschimbate sub toate aspectele lor (obligații și beneficii, preț, durată, obiect).

  • Cum va influența această tranzacție populația?

Vânzarea activelor nu afectează în niciun fel relația comercială dintre CEZ Vânzare și clienții săi. În România, avem în continuare responsabilitatea de a asigura servicii în care pot avea încredere toți cei peste 1.3 milioane de clienți CEZ.

Indiferent de rezultatul final al tranzacției, vom continua să gândim cele mai utile servicii și produse, la prețuri corecte pentru client, care să ne asigure loialitatea clienților existenți, dar și atractivitatea pentru clienți noi. Produse precum CEZ Verde și servicii precum My CEZ se bazează pe dialogul constant cu clienții noștri, care ne văd ca pe un partener de încredere pentru proiectele și căminele lor.

Și în perioada următoare vom lupta împotriva sărăciei energetice. #PromisiunePentruAcasă  – platforma CEZ Vânzare care încurajează grija față de resursele oferite de natură și atenția la nevoile oamenilor, a dezvoltat un instrument digital de analiză prin care consumatorii din întreaga țară pot descoperi cât de eficiente sunt locuințele lor din punct de vedere energetic. Prin completarea chestionarului de pe platforma Portalul de Eficiență și răspunsul la câteva întrebări simple, adaptate tipului de locuință, utilizatorii pot afla dacă au o casă verde – eficientă permanent, o casă albastră – optimă, o casă galbenă – consumatoare sau o casă roșie – ineficientă energetic.

  • Pleacă CEZ, vine MIRA sau?

Compania cu echipa și operațiunile locale va continua să furnizeze energie electrică celor 1.3 milioane de clienți ai săi chiar și sub un alt acționariat. De asemenea, CEZ va continua să opereze în România prin CEZ ESCO România și filiala sa High-Tech Clima – deținută integral, oferind servicii energetice moderne, dar și prin CEZ Trade, în domeniul tranzacționării angro de energie electrică.

  • Rămân românii fără electricitate și gaze naturale?

Vânzarea activelor nu afectează în niciun fel relația comercială dintre CEZ Vânzare și clienții săi. Contractele rămân neschimbate sub toate aspectele lor (obligații și beneficii, preț, durată, obiect).

Echipa CEZ Vânzare va continua să pună pe primul plan nevoile și preferințele clienților săi și să deruleze un parteneriat bazat pe încredere și responsabilitate cu aceștia.

 

  • Ce ne puteți spune legat de prețuri?

În ceea ce privește prețul energiei electrice, trebuie să menționez faptul că factorii decisivi sunt cu totul alții decât identitatea unui acționar. Evoluția pieței la nivel european, evoluția indicilor de producție de energie electrică, evoluția emisiilor de carbon, nivelul de hidraulicitate și politicile locale sunt elemente cu mult mai multă influență în prețul facturii, pe care îl plătește consumatorul final. Iar noi ne-am concentrat întotdeauna pe a oferi un preț corect și stabil clienților noștri.

Indiferent de rezultatul final al tranzacției, vom continua să gândim cele mai utile servicii și produse, la prețuri corecte pentru client, care să ne asigure loialitatea clienților existenți, dar și atractivitatea pentru clienții noi.

  • Ce se schimbă în bine?

Macquarie Group este un fond de investiții de talie mondială cu active reglementate pe toate continentele. Au o experiență valoroasă în sectorul energiei electrice în alte țări cum ar fi Cehia, Polonia, Italia și Spania.

Specific, în România, fondul nu deține încă active din domeniul energiei, cu toate acestea există un interes pe termen lung din această zonă.

Tranzacția va fi finalizată în urma aprobării Consiliului Antitrust la nivel european și a CSAT (Consiliul Suprem de Apărare a Țării).

Noi ne vom derula proiectele de investiții și modernizare, vom continua să dezvoltăm produse și servicii care să răspundă nevoilor clienților noștri și vom continua să contribuim la o calitate mai bună a vieții în comunitățile în care suntem prezenți. Schimbarea de acționariat nu va afecta în niciun fel negativ operațiunile noastre.

Etichete: , ,

Poți comenta aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte articole de la Actualitate