Reguli noi pentru comercianţii din pieţe!


Potrivit Legii 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul agricol, care a intrat în vigoare de la 1 mai, producătorii agricoli persoane fizice care vor să îşi vândă produsele în pieţe trebuie să deţină un atestat de producător şi un carnetul de comercializare, pe care au obligaţia de a-l completa atât în timpul transportului produselor din locul de producţie în cel de vânzare, cât şi la finele fiecărei zile de desfăşurare a activităţii de comerţ. La fel ca şi atestatul de producător, carnetul de comercializare se va elibera la cerere de către primăriile din zona în care se obţin produsele estimate a fi destinate comercializării, în termen de 5 zile lucrătoare de la data solicitării, dar după verificarea existenţei atestatului şi după verificarea faptică în teren a existenţei produsului/produselor supuse comercializării. Acestea trebuie vizate de o asociaţie agricolă, numai dacă ea există în acea zonă.
Federaţia AGROSTAR anunţa săptămâna trecută că schimbarea radicală a modului în care agricultorii au acces în pieţe nu a fost tratată cu responsabilitate şi solicită Ministerului Agriculturii, prin Direcţiile Agricole şi împreună cu factorii locali, să înceapă acţiuni de informare, iar în cazul în care noile tipizate nu sunt gata şi agricultorii nu sunt informaţi cu privire la noile reguli să amâne intrarea în vigoare a acestora. Deşi în mai multe zone din ţară aceste documente pe care ar trebui să le comande primăriile nu au ajuns la producători, ministrul Agriculturii, Daniel Constantin a subliniat că pentru o perioadă nu vor exista sancţiuni. „Va fi o perioadă de tranzit, o perioadă nu vor exista sancţiuni, dar fac un apel la primării să comande aceste documente importante”, a spus Constantin. Conform Legii nr. 145/2014, producătorii agricoli persoane fizice care vor deţine un atestat de producător şi un carnet de comercializare vor putea să-şi vândă produsele în spaţii distincte, care vor fi amenajate în acest sens în pieţe, procentul de alocare fiind de minimum 40% din totalul spaţiilor de vânzare existente. (Agerpres)