Du-te la...

Curierul de Vâlcea pe YouTubeRSS Feed

20 octombrie 2020

La solicitările exprese ale administraţiilor din Costești și Bărbătești, Consiliul Județean aprobă transformarea DJ 646 A în drum comunal


Pentru ședința sa de vineri dimineața, legislativul județean are pe masă un proiect de hotărâre privind aprobarea încadrării în categoria funcțională a drumurilor comunale a unui tronson din DJ 646 A Stoenești ( DN 67) Dobriceni – Bărbătești- Costești.  În lungime de 20 kilometri, respectivul drum este legătura între DN 67, limită județul Gorj – Grădiștea- Zătreni- Oveselu-Drăgășani- limită județul Olt și DJ 646 Băbeni (DN 64) – Băluțioaia – Mănăilești – Genuneni – Folești- Dumbrăvești – Foleștii de Sus – Tomșani – Costești – Mănăstirea Bistrița – Mănăstirea Arnota și se găsește în nu mai puțin de trei comune: Stoenești, Bărbătești, Costești. Potrivit raportului specialiștilor din CJ, drumul are asfalt de la km. 0,00 până la 7,370, km 7, 900 până la 9,900 și 13,40 până la km 20. Între aceste distanțe, este pietruit. Pentru reabilitarea și modernizarea sa ca drum județean, Consiliul recunoaște că ar fi nevoie de „eforturi investiționale foarte mari” pentru exproprierea și despăgubirea proprietarilor. Două dintre consilii locale de-a lungul cărora se întinde drumul, adică Bărbăteștiul și Costeștiul au trecut hotărâri pentru trecerea a 4,1 kilometri și 7,7 kilometri, între pozițiile kilometrice 8,200 și 12,300, respectiv 12,300  și 20, 019.  Primarul Bărbăteștiului spune că era timpul ca județul să facă un pas înapoi și să-și recunoască impotența: „În cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară organizată cu vecinii din Pietrari și Costești, noi am depus împreună cu Costeștiul, pe PNDR 2014-2020 – Submăsura 7.2: Investiții în crearea și modernizarea infrastructurii de bază la scara mică” un proiect în acest sens. Dacă tot nu mai sunt în stare să ne ajute cu mai nimic, măcar e bine că nu ne stau în …drum, ca să zic așa! Dacă ni se va aproba documentația acum, cred că la anul, putem demara lucrarea pentru că nu e așa mult de muncă.” De adăugat este faptul că fondurile pe această submăsură sunt nerambursabile pentru investițiile de înființare, extindere și îmbunătățire a infrastructurii rutiere locale din zonele rurale, investiții de înființare, extindere și îmbunătățire a infrastructurii de apă / apă uzată în localitățile rurale din aglomerările umane între 2.000 – 10 000 locuitori. Sprijinul public nerambursabil acordat în cadrul acestei sub-măsuri va fi 100% din totalul cheltuielilor eligibile pentru proiectele aplicate de autoritățile publice locale și ONG-uri care sunt negeneratoare de profit, de până la 100% în cazul proiectelor de apă / apă uzată, și nu va depăși: 1.000.000 euro/comună, pentru investiții care vizează un singur tip de sprijin (infrastructură de drumuri, apă sau apă uzata); 2.500.000 euro/comună, pentru investiții care vizează înființarea infrastructurii de apă și apă uzata și 1.500.000 euro pentru extinderea acestei infrastructuri; 500.000 euro, pentru proiectele de infrastructură educațională/socială; 4.000.000 euro, pentru proiectele colective (ADI din care fac parte exclusive comune, proiecte care vizează mai multe comune) fără a depăși valoarea maximă / comuna / tip de sprijin.

Poți comenta aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte articole de la Politică și Administrație