Râmnicul ar putea avea autobuze Euro 6!


Singura axă de atragere a fondurilor europene deschisă până în acest moment este Axa 4 – Mobilitate urbană, care presupune promovarea strategiilor de reducere a emisiilor de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritoriu, în particular zone urbane, inclusiv promovarea planurilor sustenabile de mobilitate urbană și a unor măsuri relevante pentru atenuarea adaptărilor. Primarul Mircia Gutău spune că va fi dificil ca nevoile Râmnicului să fie adaptate cerințelor acestei axe, astfel încât se vor căuta și soluții alternative. Prin „Axa 4” se vor finanța investiții destinate îmbunătățirii transportului public urban (modernizarea/reabilitarea/extinderea traseelor de transport electric public; modernizarea materialului rulant electric existent – tramvaie; modernizarea/ reabilitarea depourilor aferente transportului public și infrastructura tehnică aferentă, inclusiv construire depouri noi pentru transportul electric; realizarea de sisteme de e–ticketing pentru călători; construirea și modernizarea, inclusiv prin introducerea pistelor pentru bicicliști, a infrastructurii rutiere (pe coridoarele deservite de transport public). „Este important să putem folosi aceste fonduri europene în funcție de necesitățile orașului nostru. Pentru pistele de biciclete, ar trebuie să facem mai multe exproprieri, pentru ca apoi să facem dovada proprietăți acelor terenuri. În ceea ce privește autobuzele electrice, în mai multe țări europene s=a dovedit că acestea nu sunt fiabile… Polonia a reușit, de exemplu, prin negocieri cu Uniunea Europeană să înlocuiască aceste autobuze electrice cu autobuze Euro 6. Împreună cu europarlamentarul Corina Crețu, trebuia să merg și eu la Bruxelles pentru astfel de negocieri, dar au fost alți primari din țară și sper să se întoarcă că răspunsuri favorabile țării noastre”, declară edilul Gutău.