PREMIERĂ ABSOLUTĂ pentru Vâlcea monahală: Mănăstirea Cozia, cucerită de Instagram


Ctitoria lui Mircea cel Bătrân se numără printre cele mai noi zece conturi deschise de așezăminte monahale românești, alături de Schitul Darvari, Mănăstirea Părhăuți, Mănăstirea Sânandrei, Mănăstirea Comandău, Mănăstirea Celic Dere, Schitul Bârnărel, Mănăstirea Slatina, Mănăstirea Sihla, Mănăstirea Sihăstria Putnei. Printre cele mai urmărite mănăstiri din țară pe Instagram sunt Putna, Radu-Vodă și Oașa.
„Așezămintele monahale, locuri retrase unde primează discreția și liniștea, au și un potențial fotografic uriaș. De aceea, tot mai multe mănăstiri și schituri au ales să fie prezente pe Instagram, rețea socială dedicată conținutului multimedia. Deși monahii nu au nevoie de o identitate virtuală, prin administrarea acestor conturi, ale mănăstirilor din care fac parte, ei predică frumosul prin imagini cu peisaje mănăstirești, cu momente de rugăciune ori de lucru, clipuri cu imnuri sau sunete de toacă și de clopot, toate îndemnuri la curăție și sfințenie, la dor de Dumnezeu. Perioada pandemiei a încurajat prezența parohiilor și mănăstirilor în social media. În ceea ce privește Instagram, s-a observat că majoritatea așezămintelor monahale și-au sporit activitatea pe această rețea de socializare în ultimii doi ani și cel puțin 20 de conturi noi au fost deschise”, explică reprezentanții Bisericii Ortodoxe Române.
BOR a lansat deja proiectul „Biserica Online” dedicat parohiilor care doresc să îşi extindă misiunea şi în mediul virtual, cu recomandări privind comportamentul unei parohii pe Facebook, Instagram, Twitter cu paşii pe care trebuie să-i urmeze o parohie. Aceștia sunt: conținut şi reguli de postare, parohia și ideea de comunitate, modalități de promovare a paginii, calitatea imaginii nu este suficientă, Istagram Stories – eticheta unui cont activ, liste și hashtag-uri pe Twitter, trending și conținut foto pe Twitter.