Conducători de unități administrativ- teritoriale, mare atenție!


Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea a anunțat că, potrivit prevederilor Ordinul comun al ministrului Finanţelor Publice şi ministrului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice nr. 4031/2067/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului 401 „Declaraţie informativă privind proprietăţile imobiliare deţinute de rezidenţi ai altor state membre ale Uniunii Europene pe teritoriul României”, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 972/29.11.2015, unităţile administrativ-teritoriale trebuie să transmită organului fiscal informaţii cu privire la rezidenţii din alte state membre ale Uniunii Europene care deţin proprietatea asupra bunurilor imobile din România, potrivit legislaţiei în vigoare, prin completarea declaraţiei informative.
Declaraţia informativă se completează pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în declaraţiile de impunere depuse, potrivit legii, de rezidenţii din alte state membre ale Uniunii Europene, referitoare la bunurile imobile deţinute de aceştia în România.
Formularul 401 se completează/validează cu ajutorul programelor de asistenţă şi se depune în format electronic sub forma unui fişier PDF care are ataşat un fişier XML.

Cum poate fi depusă Declarația 401
– prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, potrivit legii; pentru depunerea declaraţiei, entitatea raportoare trebuie să deţină un certificat calificat, eliberat în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată;
– pe suport electronic, însoţit de anexa nr. 1 la ordin, în format hârtie (doar prima pagină), semnat, conform legii; declaraţia în format electronic, însoţită de formularul listat şi semnat, se depune direct la registratura organului fiscal central în a cărui evidenţă entitatea raportoare este înregistrată ca plătitor de impozite, taxe şi contribuţii sociale ori se comunică prin poştă cu confirmare de primire, în condiţiile legii.