UNA DINTRE CELE MAI LUNGI PISTE DE BICICLETE din țară ar putea fi construită pe Valea Oltului


Dacă va ajunge realitate, această pistă va face legătura între trei dintre cele mai active orașe vâlcene din punct de vedere turistic (Râmnicu Vâlcea, Călimănești, Brezoi)
Cum sună să mergi de la Râmnicu Vâlcea până la Brezoi cu bicicleta? Poate suna inedit și interesant pentru multă lume, însă, este clar, că, în prezent, foarte mulți și-ar da seama cât de periculos este acest drum (pe care aproape zilnic se produc accidente!) și ar renunța din start la idee. Însă, ce ați spune dacă, pe același traseu, ar fi amenajată o pistă doar pentru biciclete, care să fie separată de drumul rutier, unul, într-adevăr, destul de periculos? Poate că atunci ar fi destule persoane, mai ales cele tinere, care ar achiesa la o asemenea idee!

Cum își motivează Cosmin Fîciu lansarea acestei petiții online?

Tocmai acesta este și scopul unei petiții online, lansată de către Cosmin Fîciu și care este semnată și susținută deja de către multe mii de români.
„După ce Guvernul României a aprobat, într-o ședință recentă, Normele metodologice privind crearea, amenajarea şi omologarea traseelor de cicloturism, reprezentând una dintre reformele asumate de România prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), o nouă inițiativă legislativă depusă la Camera Deputaților ar putea permite primăriilor să folosească terenurile aflate în proprietatea publică a statului (aflate pe cursurile râurilor, în jurul hidrocentralelor și pe coronamentul amenajărilor hidrotehnice) pentru amenajarea de piste de biciclete.
La nivel național, multe unități administrativ-teritoriale și asociații de dezvoltare intercomunitară au identificat malurile râurilor și digurile barajelor de acumulare ca variantă optimă pentru construirea unor rețele de cicloturism. În urma discuțiilor purtate la Ministerul Energiei de către deputatul Eugen Neață (acest minister administrând amenajările hidroelectrice de pe Valea Oltului și din regiuni asemănătoare din România), acesta a depus o inițiativă legislativă care prevede posibilitatea ca terenurile pe care se pot amenaja trasee de promenadă sau piste de biciclete să fie trecute din proprietatea statului în proprietatea localităților care doresc să investească în astfel de proiecte”, a anunțat Cosmin Fîciu.
Inițiatorul petiției online a mai precizat că ideea sa a pornit de la faptul că există destui vâlceni care și-ar dori ca o astfel de inițiativă să se materializeze și să fie posibil ca de la Râmnicu Vâlcea la Brezoi să se circule, în siguranță, cu bicicleta.

Deputatul Eugen Neață spune că amenajarea traseelor de cicloturism ar putea conduce la dezvoltarea localităților

„La data de 15 decembrie 2021, a fost semnată Declarația de la Timișoara a Conferinței EuroVelo România, unde toate părțile implicate s-au angajat să susțină proiecte care să conducă la finalizarea construcției traseelor EuroVelo 6 și 13, care trec pe teritoriul țării noastre. A fost luată în calcul folosirea digurilor împotriva inundațiilor, precum și adaptarea lor pentru a deveni infrastructura acestor trasee. O multitudine de unități administrativ-teritoriale și asociații de dezvoltare intercomunitară au identificat, ca variantă optimă pentru construirea de rețele pentru piste de biciclete și circulație pietonală, folosirea coronamentelor amenajărilor hidroenergetice și malurile râurilor. Sunt exemple în acest sens Râmnicu Vâlcea, Călimănești, Brașov, Sibiu, Drobeta Turnu Severin etc.”, a arătat Eugen Neață în expunerea de motive a inițiativei legislative pe care a depus-o.
„Realizarea unor astfel de trasee pentru biciclete și circulație pietonală va aduce multiple beneficii în planurile social, ecologic, economic și turistic, rezultând astfel în: reducerea congestionării traficului și riscului rutier; realizarea unor deplasări cu emisii zero și, implicit, reducerea impactului negativ asupra mediului; crearea de noi opțiuni pentru toți cetățenii privind activitățile sportive și recreative în aer liber; oferirea unor noi forme de transport ecologic pentru navetiști, între domiciliu și serviciu și retur; creșterea mobilității sănătoase pentru populație; dezvoltarea comunităților locale; realizarea de noi oportunități de turism; dezvoltarea infrastructurii pentru pietoni și bicicliști”, a mai punctat deputatul Eugen Neață cu privire la acest subiect.