„Prioritatea zero a guvernării rămâne tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti”


• a declarat purtătorul de cuvânt al PSD, Gabriela Firea, după inaugurarea tronsonului Nădlac-Arad

Purtătorul de cuvânt al PSD, Gabriela Firea, afirmă că prioritatea zero a guvernării rămâne tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti şi arată că inaugurarea tronsonului Nădlac-Arad reprezintă un moment simbolic. „Inaugurarea tronsonului de autostradă Nădlac-Arad şi deschiderea punctului de frontieră Nădlac II – Csanadpalota reprezintă un moment simbolic pentru noi, ca ţară. Practic, este pentru prima dată când România este legată prin autostradă de restul Europei! Guvernul Ponta a reuşit să ducă la bun sfârşit acest proiect şi îşi asumă ca, în perioada următoare, să depună toate eforturile necesare pentru a se asigura că A1 va lega Bucureştiul de Europa. Asta înseamnă că prioritatea zero a actualei guvernări rămâne tronsonul Sibiu-Piteşti”, a afirmat Firea. Ea a mai arătat că Guvernul a semnat vineri decizia de Aprobare a Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, prin care Comisia Europeană pune la dispoziţia României 9,5 miliarde de euro. „România este pe drumul cel bun în ceea ce ţine de construcţia de autostrăzi pentru marile proiecte de care ţara noastră are atât de mare nevoie. Tocmai de aceea mi se pare cel puţin jenant cum încearcă cei din noul PNL – cei din cauza cărora lucrările la tronsonul Nădlac-Arad au fost blocate, iar finanţarea europeană sistată la acea dată – să critice orice lucru bun care se întâmplă pentru români şi România. Noi am remediat toate problemele lăsate în urma lor de cei care formează acum noul PNL şi noi vom fi cei care, prin muncă şi profesionalism, vom finaliza marile proiecte de infrastructură rutieră ale României”, a mai spus Gabriela Firea.
Deschiderea oficială a Punctului de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II – Csanadpalota, Ungaria, şi realizarea conexiunii între autostrăzile A1 şi M43 – Ungaria au avut loc sâmbătă, în prezenţa premierului Victor Ponta, care a arătat că, pentru prima dată în istorie, România este conectată prin autostradă cu Uniunea Europeană.