Du-te la...

Curierul de Vâlcea pe YouTubeRSS Feed

28 octombrie 2020

La peste doi ani de la inaugurarea propriu-zisă: Avem Centru de Informare Turistică: ne mai trebuie drumuri, servicii și locuri de cazare… adică turism


• situație cel puțin penibilă recunoscută și de vicele Dumitru Persu: „Am tăiat și noi niște panglici, am rostit niște discursuri, atât…
Vineri dimineață, sala de ședințe a legislativului județean a fost gazda conferinței de închidere a proiectului “Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică în judeţul Vâlcea” finanţat prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 pentru crearea Centrelor Naţionale de Informare şi Promovare Turistică şi dotarea acestora. Conducerea legislativului formată din Gheorghe Păsat, Romulus Bulacu și Dumitru Persu a prezentat plină de entuzi­asm bornele investiției: valoarea totală a proiectului a fost de 1.213.241,95 lei, din care: 886.742,71 lei cheltuieli eligibile; 115.292,85 lei cheltuieli neeligibile şi TVA aferent acestora; 211.206,39 lei TVA aferent cheltuielilor eligibile. Cât priveşte valoarea totală eligibilă, aceasta este de 886.742, 71 lei şi se compune din: 735.731,30 lei – asistenţă nerambursabilă prin FEDR; 115.276,56 lei – valoare nerambursabilă de la bugetul de stat; 17.734,85 lei – cofinanţarea eligibilă a Consiliului Judeţean Vâlcea. Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică are următoarele suprafeţe utile: spaţiu primire public (48,38 mp); birou (8,62 mp), precum şi alte spaţii. Spaţiul destinat primirii publicului a fost dotat cu: un stand de prezentare a produselor meşteşugăreşti şi de artizanat cu specific local; mobilier, calculatoare, fotocopiator, fax, televizor pe care vor rula filme turistice, prezentări ale locaţiilor turistice de interes din judeţ. Au fost achiziţionate dulapuri, birouri, ministand de prezentare, corpuri mobile, scaune, fotolii, dotări necesare şi specifice unui astfel de centru.
Teoretic, implementarea acestui proiect va conduce la: promovarea judeţului Vâlcea din punct de vedere turistic; integrarea centrului într-o reţea de informare şi promovare turistică la nivel naţional în zone cu potenţial turistic ridicat; continuarea proiectului “Promovarea potenţialului turistic al judeţului Vâlcea”, care a fost finalizat în luna decembrie 2011; realizarea schimbului de materiale de promovare şi informaţii din toată ţara; completarea centrelor de informare şi promovare ale judeţului situate în localităţile Băile Govora, Băile Olăneşti, Călimăneşti, Voineasa şi Horezu.
Practic, Centrul a fost deja inaugurat în septembrie 2013 cu destulă pompă, cu discursuri pe măsură și cu efecte dintre cele mai neglijabile: „În cadrul acestui proiect, vor fi expuse şi ofertele turiştilor, o parte din materialele de promovare realizate prin proiectul «Promovarea potenţialului turistic al judeţului Vâlcea» , dar şi materiale de promovare şi informare din toată ţara. Se vor face schimburi reciproce de materiale turistice între judeţe, dar şi cu autorităţi ale administraţiei publice locale – entităţi din jurul judeţului, care au realizat asemenea materiale de promovare”, spunea  preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Cîlea. De atunci, Centrul a stat închis iar Vâlcea s-a prăbușit aproape definitiv.

Poți comenta aici

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Alte articole de la Headlines