• afirmă comisarul-şef Nicolae Sărdărescu, comandantul Poliţiei Horezu
Pe linie rutieră, cu toate că lunar s-au stabilit cu exactitate cauzele principale generatoare de accidente, concluzia fiind aceea că majoritatea au fost comise în mediul rural datorită vitezei neadaptate la condițiile de drum, vitezei excesive, neacordării priorității de trecere la autovehicule și conducere imprudentă, lucrătorii de poliție din mediul rural nu s-au implicat în totalitate în prevenirea acestor evenimente.
Cauze care au influențat negativ activitatea poliţiştilor
Conform spuselor comisarului – şef Nicolae Sărdărescu, o serie de cauze obiective au influenţat activitatea secţiilor de poliţie din zona Horezu. Acestea sunt: starea socială a majorității locuitorilor; consumul de băuturi alcoolice în exces și nivelul scăzut din punct de vedere cultural; deficitul de personal (cinci funcții operative neocupate la Poliția Horezu, din care patru de ofițer și una de agent); instabilitatea din cauza mutărilor și fluctuațiilor de personal; numărul redus și lipsa de experiență a majorității lucrătorilor de poliție, în special la ofițerii și agenții de poliție rurală; carențele și lipsa unor măsuri ferme în cadrul legislativ care guvernează activitatea de poliție. Au existat, însă, şi cauze subiective: gradul redus al pregătirii antiinfracționale și victimizare al populației; pregătirea profesională adaptată la situația reală și cazuistica întâlnită este deficitară la majoritatea lucrătorilor de poliție; necunoașterea populației, a stărilor conflictuale intra și extra familiale dublată de neintervenția operativă și fermă atunci când situația o impune; neaplicarea cu fermitate a dispozițiilor legale, în special a prevederilor Legii nr. 61/1991 – R și OUG 195/2002, existând încă multe sancțiuni cu avertisment în raport cu cele care prevăd amendă; neimplicarea în totalitate a ofițerilor din cadrul Poliției Horezu și lipsa de experiență a ofițerilor de poliție rurală în coordonarea lucrătorilor de poliție aflați în subordinea lor, pentru cunoașterea fenomenului infracțional specific activității lor și intervenția operativă în prevenirea, descoperirea și combaterea acestuia; lipsa unui sistem electronic de monitorizare, pe raza localităților din arondare, a traficului rutier, cât și a celui pietonal.