Potrivit pct. 2.18 din Anexă, operatorii economici care nu au desfăşurat activitate de la data înfiinţării până la 30 iunie 2011, cei care în tot semestrul I 2011 s-au aflat în inactivitate temporară, precum şi persoanele juridice care se află în curs de lichidare, potrivit legii, nu întocmesc raportări contabile la 30 iunie 2011.
De asemenea, nu întocmesc raportări contabile nici entităţile nou-înfiinţate în cursul anului 2011.
Atenţie! Operatorii economici care nu au desfăşurat activitate de la data înfiinţării până la 30 iunie 2011 nu mai au obligaţia depunerii declaraţiei de inactivitate pe propria răspunde la unităţile teritoriale ale MFP.
Formatul electronic al raportărilor contabile conţinând formularistica necesară şi programul de verificare cu documentaţia de utilizare aferentă se obţine prin folosirea programului de asistenţă elaborat de MFP, care este pus la dispoziţia operatorilor economici gratuit de unităţile teritoriale sau poate fi descărcat de pe portalul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili/Programe Utile/Situaţii financiare.
Raportările contabile la 30 iunie 2011 se vor depune până cel mai târziu 16 august 2011.