Site icon Curierul de Vâlcea

Martie vine cu obligații pentru rentierii agricoli

Pentru vizarea carnetului de rentier agricol, solicitantul (ren­ti­e­rul personal ori prin mandatar / curator / tutore), trebuie să semneze o declaraţie pentru obţinerea vizei anuale, conform anexei care face parte integrantă din prezentele norme metodo­logice, însoţită de următoarele documente, pe baza cărora persoana desemnată de către Centrul judeţean al APIA, res­pectiv al Municipiului Bucureşti, va verifica conformitatea docu­mentelor originale cu copiile existente la dosar şi în cazul persoanelor pensionate pe caz de boală va certifica copiile depuse ale deciziilor de la comisia de expertiză medicală: carnetul de rentier agricol; actul de identitate al solicitantului; decizia de la comisia de expertiză medicală – pentru solicitanţii pensionaţi pe caz de boală, în original. Decizia de la comisia de expertiză medicală se depune în copie; procură notarială autentificată / curatelă / hotărâre judecă­to­rească definitivă şi irevocabilă din care să reiasă că solicitantul este tutore legal al rentierului agricol, în original, numai pentru cazurile în care solicitarea vizării car­netului de rentier agricol este făcută de un reprezentant legal; contractul / contractele de aren­dare încheiat/încheiate până la data de 30 septembrie 2011, cu respectarea prevederilor Legii arendării nr. 16/1994*), cu modi­ficările şi completările ulterioare, sau încheiat/încheiate după data de 1 octombrie 2011, cu respec­tarea prevederilor Codului civil.*) Legea nr. 16/1994 a fost abrogată prin art. 230 lit. r) din Legea nr. 71/2011 pentru punerea în aplicare a Legii nr. 287/2009 privind Codul civil, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 409 din 10 iunie 2011; extras de cont pe numele rentie­rului agricol, deschis la oricare bancă de pe teritoriul României, în lei. „În cazul în care se constată că datele declarate de solicitanţi nu corespund realităţii, dreptul de a primi rentă viageră agricolă se suspendă până la data comple­tării dosarului conform prevede­rilor legale în vigoare. Solicitanţii prezintă la oricare Centru jude­ţean al APIA, res­pectiv al Municipiului Bucureşti, documen­tele menţionate mai sus, în origi­nal, pe baza cărora angajatul APIA va certifica copiile depuse. După certificare, ori­gina­lele vor fi restituite solicitanţilor. Plata rentei viagere agricole, conform preve­de­rilor art. 6 alin. 1 şi alin. 2, din Legea 247/2005 Titlul XI, se efectuează într-o singură rată anuală, până la data de 30 noiembrie a anului următor celui pentru care aceasta este dato­rată, prin raportarea la cursul me­diu de schimb valutar calculat de Banca Naţională a României din anul pentru care aceasta se dato­rea­ză, prin mandat poştal sau vira­ment bancar. Renta viageră agricolă încetează la data dece­su­lui rentierului. În cazul dece­su­lui rentierului, renta datorată aces­tuia în anul 2015poate fi încasată de moştenitorii săi, cu condiţia respectării prevederilor art.7 din Legea 247/2005 Titlu XI, doar dacă, până la 31 august 2016, moştenitorii vor depune la oricare Centru judeţean al APIA, res­pectiv al Municipiului Bucu­reşti, carnetul de rentier al defunctului (obligatoriu), certi­ficatul de deces (original şi copie), actul de succe­siune (certificat de moştenitor sau certificat de calitate de moştenitor, certificat de legatar, hotărâre jude­că­torească de succesiune inves­tită cu formula ,,definitivă şi irevo­cabilă” (original şi copie), B.I/C.I. / paşaport al moştenitorului (origi­nal şi copie), împuternicire / declaraţie notarială din care să reiasă acordul celorlalţi moşte­ni­tori privind solicitarea şi încasarea rentei viagere agricole datorată rentierului (original), precum şi un extras de cont pe numele solicitantului”, este explicația directorului executiv al APIA Vâlcea, Adrian Pintea.

Exit mobile version