Site icon Curierul de Vâlcea

În al 14-lea an de activitate, Grupul CEZ şi-a continuat proiectele de digitalizare şi a făcut primii paşi către crearea generaţiei verzi

În anul 2019, CEZ a iniţiat proiecte noi, a dezvoltat noi canale de comunicare şi produse pentru clienţii săi, a dăruit energie pentru bine comunităţii investind 3 395,618 lei în proiecte de CSR şi a continuat să asigure energie electrică pentru 3,5 milioane de români.
„Grupul CEZ în România şi-a creat deja propria istorie pe piaţă. Am fost în fiecare an un jucător constant în sectorul energetic care a mizat pe un dialog deschis cu stakeholderii săi şi pe dezvoltarea gradului de digitalizare la nivel operaţional. În 2019, am adăugat elemente noi în portofoliul nostru de produse, am promovat şi mai fervent grija pentru mediu şi am transformat produsele verzi din produse de nişă în unele accesibile atât pentru clienţii casnici, cât şi pentru cei economici. Echipa CEZ a parcurs încă o etapă de dezvoltare spre o organizaţie autodidactă, în timp ce politicile sustenabile de operare au primit şi în acest an certificarea internaţională GRI, opţiunea Core, a descris Ondrej Safar – Country Manager şi Preşedinte al Directoratului CEZ România principalele repere ale anului trecut.
Grupul CEZ în România a încheiat anul 2019 cu un profit raportat înainte de deducerea dobânzilor, impozitelor, deprecierii şi amortizării (EBITDA) de 389 465 mii LEI, în scădere cu 6 443 mii LEI faţă de anul 2018. La nivelul profitului net, Grupul a înregistrat rezultate mai bune în comparaţie cu anul anterior, având o creştere de 318 328 mii LEI, datorată în principal activităţii de producţie de energie eoliană (vânzarea de certificate verzi).
Energia regenerabilă a fost unul dintre domeniile de interes pentru Grup în anul 2019, când turbinele din parcul eolian Fântânele – Cogealac au produs un total de 1 185 GWh producţie netă. Şi în 2019, Grupul CEZ în România a rămas cel mai mare producător privat de energie regenerabilă din ţară. Totodată, sistemul hidroenergetic de lângă Reşiţa a produs 54 GWh în 2019, o producţie totală mai mică cu 14 GWh în comparaţie cu 2018, ca urmare a precipitaţiilor reduse.
De asemenea, furnizorul de energie electrică şi gaze naturale CEZ Vânzare şi-a îndreptat atenţia către promovarea produselor verzi, lansând în luna februarie a anului 2019 produsul Sisteme Fotovoltaice pentru #Acasă. Clienţii săi au primit cu mult interes produsul şi au beneficiat de servicii complete de consultanță pentru aplicarea la Programul privind instalarea de sisteme fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, demarat de către Ministerul Mediului, prin Administrația Fondului pentru Mediu.
Generaţia verde a început să ia contur în luna august 2019 când CEZ Vânzare a lansat o ofertă națională de energie 100% regenerabilă, destinată atât clienților casnici, cât și companiilor.
Energia provine integral din cel mai mare parc eolian de pe uscat din Europa, deținut de Grupul CEZ în Dobrogea, cu o putere totală instalată de 600 MW. Produsul CEZ Verde se adresează «generației verzi», care acționează responsabil în activitatea de zi cu zi, alege soluțiile eficiente energetic, preferă alternativele mai puțin poluante, reciclează și îi încurajează pe cei din jur să se implice în protejarea planetei. Acesta răspunde nevoilor afacerilor sustenabile, cu acțiuni și proiecte de responsabilitate socială pro mediu, care își contorizează și reduc impactul asupra mediului.
Totodată, CEZ Vânzare a continuat campaniile de educare a clienților săi în direcția utilizării de soluții digitale pentru îmbunătățirea experienței acestora şi a adăugat seviciul de webchat pe website-ul www.cezinfo.ro.  Noul canal de comunicare online oferă clienţilor consultanță personalizată de la operatorii CEZ Vânzare, în maxim 60 de secunde.
Un alt punct de interes pentru CEZ Vânzare în 2019, a fost eficienţa energetică și combaterea sărăciei energetice, motiv pentru care furnizorul de energie electrică şi gaze naturale s-a implicat în proiectul european SocialWatt care promite implementarea unor măsuri specifice care vizează consumatorii de energie aflați în această situație.
Investiţiile au fost direcţionate către continuarea integrării staţiilor de transformare în SCADA, modernizarea şi înlocuirea transformatoarelor, instalarea echipamentelor telecomandate, îmbunătăţirea reţelei de joasă şi medie tensiune şi asigurarea condiţiilor propice consumatorilor de energie pentru racordarea la reţeaua electrică.
Pentru al treilea an consecutiv, raportul de sustenabilitate al Grupului CEZ în România, respectiv ale operatorului de distribuție din cadrul Grupului, au fost recunoscute de GRI ca fiind în conformitate cu așteptările stakeholderilor prin respectarea principiilor de analiză a materialității aspectelor raportate.

 

Cifrele cheie care au descris activitatea Grupului CEZ în 2019

 

De asemenea, în 2019, Grupul CEZ în România şi-a păstrat interesul pentru zona de sustenabilitate, principalele cifre cheie la nivel social şi de mediu obţinute de Grup (format din companiile CEZ România, CEZ Vânzare, TMK Hydroenergy Power, Tomis Team, MW Team Invest şi Ovidiu Development) fiind:

• Direcţia Comunicare şi Marketing a CEZ România

Exit mobile version