Totul sau aproape totul este nou în centrele orașelor. Blocuri, clădiri elegante, ultra moderne. Toaletele, însă, le strică imaginea de modern. Cu excepția marilor hoteluri, aeroporturilor, restaurantelor de lux, acestea au aspectul interior de apreciat, în rest lipsește hârtia igienică, mizeria este la ea acasă, trebuie să duci deseori mâna la nas. Cam cum se întâmplă, prin unele locuri, și pe la noi. Trecem peste acest aspect neplăcut, ca să mai facem o remarcă deosebită, care încântă ochiul oricărui vizitator: multe lucruri te cuceresc, dar înainte de toate te încântă, la primul contact, infrastructura stradală, aeroporturile, gările de cale ferată, stațiile de metrou, noile construcții, cum am mai spus, spatiile verzi și, evident, logistica respectivă, occidental-europeană, cu preponderență. Mai ales germană. Chinezii au dovedit înțelepciune, punând la dispoziția inteligenței din afară fonduri și mână de lucru. Sistemul lor comunist mixat cu capitalismul se pare că a dat roade, mai puțin în sfera socială, în, învățământ și sănătate. De la toți ghizii cu care am stat de vorbă am avut confirmarea evoluției extrarapide, cu rezultate fantastice, vizibile, în comparație cu ceea ce s-a întâmplat în blocul comunist est-european, mai cu seamă în România, unde corupția a fost scandaloasă, iar după 1989 a devenit cu de-a dreptul nerușinată, țara fiind scoasă la mezat. Încă ceva foarte interesant .Cu ani în urmă, când am mai vizitat China, în orașe, la stopurile stradale am văzut sute de biciclete; acum, vezi mufe electrice, cu motor Sunt interzise mașinile elegante. Deși chinezii iubesc, ca și românii, carosele elegante si scumpe, pe autostrăzile lor vezi numai copii ale unor autoturisme de marcă. În prezent, fabrică sub licență chinezească, autoturisme Mercedes, dar nu se exportă încă, fiind în așteptarea obținerii certificatului internațional de securitate pe drumurile publice. Tarifele la taxiuri sunt foarte mici. Majoritatea taxiurilor sunt Skoda. Să ne imaginăm că la noi ar exista un oraș ca Xian, cu o populație de 10 milioane de locuitori în care circulă 40.000 de taxiuri. Am vizitata această fantastică metropolă și ne-am minunat! Un conglomerat uriaș de clădiri elegante, oameni, mașini și multă verdeață… Cât jumătate țara noastră!
Dragi cititori, mai avem de vizitat, timp de o săptămână, Tibetul – zonă autonomă, independentă a Chinei, ca Hongkong și Manciuria. Din ceea ce am văzut, vă asigurăm că această țară este și va rămâne pentru noi un miracol, care, probabil, va adeveri, peste timp, prezicerile lui Nostradamus.