Unitatea de Imprimare Rapidă Râmnicu-Vâlcea, trei ani de funcţionare


gogarnoiu_gheorghe1Unitatea de Imprimare Rapidă, rezultat al politicilor de îmbunătăţire a calităţii serviciilor publice şi de eficientizare a activităţii de administrare fiscală a veniturilor statului pe care Ministerul Finanţelor Publice le-a realizat prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, a împlinit duminică, 29 iulie a.c., 3 ani de funcţionare. În această perioadă, Unitatea de Imprimare Rapidă, structură care funcţionează în cadrul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Vâlcea, a tipărit şi expediat contribuabililor din întreaga ţară 20 milioane de acte administrativ fiscale (somaţii de plată, notificări nedepunere declaraţii fiscale, decizii de calcul accesorii şi înştiinţări de stingere a creanţelor) emise în procedura de administrare a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor sume datorate bugetului general consolidat, influenţând pozitiv volumul încasărilor bugetare.

„Funcţionarea Unităţii de Imprimare Rapidă asigură: eficientizarea activităţii executorilor bugetari prin preluarea de la unităţile fiscale a activităţilor de emitere, tipărire, împlicuire, predare la poştă a actelor administrativ fiscale şi evidenţa confirmărilor de primire sau a plicurilor retur; utilizarea unei baze de date unice, care permite evidenţa centralizată a tuturor documentelor emise; diminuarea costurilor legate de activitatea de procesare acte administrativ fiscale la nivelul fiecărei unităţi teritoriale; creşterea confidenţialităţii datelor; adoptarea şi aplicarea unor proceduri de lucru unitare şi, nu în ultimul rând, standardizarea termenelor de emitere a actelor administrativ fiscale.

În acest context, evidenţiez şi asigurarea, la cerere, pentru primăriile din întreaga ţară, a prelucrării şi predării credenţialelor necesare accesării de către cetăţeni a sistemului de plată a impozitelor şi taxelor locale cu cardul bancar, precum şi scanarea situaţiilor financiare pentru anul 2010 la nivel de ţară, în scopul transmiterii informaţiilor electronice Oficiului Naţional al Registrului Comerţului, pentru efectuarea procedurii de publicitate.

În perioada următoare, Ministerul Finanţelor Publice, prin Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, are în vedere, extinderea gamei de documente tipărite centralizat pentru Finanţele Publice şi pentru alte domenii de activitate, folosind tehnologii performante şi procedee de imprimare standardizate, precum şi de dezvoltarea unor sisteme eficiente de control şi securizare a datelor, astfel încât corespondenţa cu plătitorii de taxe şi impozite să se desfăşoare eficient şi la timp”- a declarat Gheorghe Gogîrnoiu, director executiv al DGFP Vâlcea.