Una rece de tot pentru funcţionarii publici: Posturile din administraţia publică – auditate şi angajările pe posturile vacante – suspendate


Guvernul a adoptat, în şedinţa de joi, proiectul de ordonanţă prin care se suspendă, până la 31 decembrie 2017, ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale, cu excepţia unor categorii de personal, şi prin care se va face un audit de management în cadrul acestor instituţii. Proiectul a fost pus în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării la începutul lunii iulie.
Dispoziţiile fac referire la Guvern, ministere, alte organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului şi a ministerelor, inclusiv la serviciile publice deconcentrate ale acestora, la autorităţile administrative autonome şi la instituţiile prefectului. „De la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe până la data de 31 decembrie 2017 se suspendă ocuparea prin concurs a posturilor vacante din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la art. 1 alin. (1), indiferent de modul de finanţare a acestora”, se arată în proiectul elaborat de ministerul condus de vicepremierul Sevil Shhaideh.

Cine face excepție de la regulă?

Actul enumeră şi o serie de excepţii, precum înalţii funcţionari publici, posturile vacante din cadrul autorităţilor sau instituţiilor publice nou-înfiinţate, potrivit legii, personalul de specialitate din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice care au ca obiect de activitate gestionarea asistenţei financiare comunitare acordate României de către Uniunea Europeană, personalul care desfăşoară activităţi aferente Programului Naţional de Cadastru şi Carte Funciară 2015-2023, posturile unice, ale căror atribuţii specifice nu se regăsesc la celelalte posturi din cadrul structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice, posturile diplomatice ale Ministerului Afacerilor Externe, posturile temporar vacante, funcţiile publice de conducere generale şi specifice, funcţiile publice de conducere cu statut special şi posturile militare de conducere, posturile din cadrul aparatului sistemului judiciar şi personalul încadrat la cancelaria prefectului.
Posturile pentru care au fost demarate procedurile de organizare a concursurilor, publicate în Monitorul Oficial al României, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe pot fi ocupate în condiţiile legii.
Guvernul vrea şi un audit de management în aceste instituţii: „Pentru realizarea unei analize a organizării instituţionale şi a eficienţei utilizării resurselor umane la nivelul Guvernului, ministerelor, altor organe centrale de specialitate din subordinea Guvernului şi a ministerelor, inclusiv serviciilor publice deconcentrate ale acestora, al autorităţilor administrative autonome şi instituţiilor prefectului se constituie Comitetul interministerial pentru analiza organizării instituţionale şi a resurselor umane din administraţia publică centrală, organism consultativ, fără personalitate juridică, denumit în continuare Comitet interministerial”, se arată în proiect.
Rolul Comitetului interministerial este de a realiza analiza stadiului privind organizarea instituţională şi a statelor de funcţii pentru toate autorităţile şi instituţiile publice afectate şi de a propune măsuri pentru eficientizarea managementului resurselor umane din cadrul acestora.
De amintit și faptul că de coordonarea comitetului se va ocupa în mod direct prim-ministrul Mihai Tudose.