Un nou laborator de informatică, la CNI „Matei Basarab”


  • 25 de calculatoare performante, la dispoziția elevilor

De curând, Colegiul Național de Informatică „Matei Basarab” din Râmnicu Vâlcea se poate mândri cu un nou laborator de informatică, dotat la standarde înalte. Este, practic, cel de-al treilea laborator de informatică din dotarea colegiului: două sunt dotate cu calculatoare moderne, achiziționate în ultimii doi ani, un laborator este pentru imprimare 3D și altul de robotică. Este vorba despre cele mai moderne dotări din domeniu, la nivel de județ.
Astfel, conducerea CNI „Matei Basarab”, prin vocea directorului Alina Vețeleanu, și reprezentanții Asociației „Micul Gates” mulțumesc tuturor celor care au contribuit la dotarea acestui nou laborator de informatică cu 25 de calculatoare performante: sponsori, persoane fizice și juridice, părinți, cadre didactice, dar și celor care au donat 2% din impozit către asociație. Menționăm că toate aceste eforturi și demersuri au dus la crearea celor mai bune condiții pentru desfășurarea activităților cu specific informatic și STEM, atât în ceea ce privește orele de curs, dar și în cadrul acțiunilor desfășurate la Centrul de Dezvoltare în Informatică și Tehnologie.
Reamintim, cu această ocazie, că-n anul școlar 2019-2020, la CNI „Matei Basarab” s-a înființat un Centru de Dezvoltare în Informatică și Tehnologie – CDI&TECH CNIMB, rolul fiind acela de a îmbina teoria cu practica, în cadrul activităților extrașcolare având ca rezultat îmbunătățirea contextului educațional în care se formează profesioniștii de mâine în domeniul informatic, al tehnologiei informației și comunicațiilor, al domeniilor STEM. Dat fiind rolul foarte important al educației bazate pe metode de tip learning by doing (exercițiu, experiment) educație bazată pe metode activ-participative și nu pe memorarea informațiilor, activitățile bazate pe aceste metode vor fi abordate în cadrul centrului. CDI&Tech-CNIMB își propune descoperirea de tinere talente în domeniile Informatică și STEAM, direcționarea spre latura de programare în urma însușirii noțiunilor teoretice, îndrumarea spre aplicarea noțiunilor teoretice, implicarea învățătorilor/profesorilor de informatică, şi nu numai, în ghidarea timpurie a elevilor spre utilizarea cu folos a tehnologiei,  stimularea pasiunii elevilor pentru informatică, oferirea posibilității de a participa la o activitate extracurriculară și de valorificare a potențialului creativ, dar și de aplicare a cunoștințelor teoretice într-un context diferit de cel de la clasă.