Teatrul Anton Pann participă la festivalurile de teatru pentru copii, de la Cluj şi Galaţi


Teatrul_Anton_Pann2„Prinţul fericit”, poate una dintre cele mai frumoase, dar şi triste scrieri ale lui Oscar Wilde, este povestea unui prinţ care îşi găseşte împlinirea după moarte. Regăsindu-se sub forma unei statui personificate, împodobită cu aur şi pietre preţioase, după o viaţă de petreceri, huzur şi plăceri, prinţul se află în postura de observator ai propriilor supuşi. Numai că priveliştea nu era deloc în conformitate cu realitatea pe care o cunoscuse el în timpul vieţii. Marcat de imaginea acelei lumi, profită de întâlnirea cu un rândunel, pe care îl convinge să îi devină mesager, reuşind astfel să le transmită oamenilor nevoiaşi bijuteriile şi aurul cu care era împodobit, făcându-le astfel existenta mai uşoară. Lepădarea de învelişul strălucitor devine echivalentul descoperirii acelei lumini interioare care nu poate duce decât spre fericire. Rândunelul, ratând plecarea spre ţările calde, moare, iar statuia prinţului despuiată de ornamente este considerată fără valoare şi dărâmată. Cu toate acestea, cele două personaje pleacă împăcate, pentru că au descoperit fericirea. Fericirea însemnând dăruire. Dăruire de sine.

Cu această piesă, de Oscar Wilde, în luna octombrie, Teatrul Anton Pann, în regia lui Laslo Vadas, participă la festivaluri de teatru pentru copii, în Cluj şi la Galaţi.

Mijloacele regizorale sunt din cele mai vaste, pornind de la preţuirea textului rostit cu sensibilitate de Irina Melnic, actriţa care folosindu-şi bogatul registru vocal conturează mai multe personaje (Povestitorul, Prinţul, Rândunelul etc.), trecând prin jocul de umbre chinezeşti, unde trupa de păpuşari a Teatrului „Anton Pann” – Viorica Stamate, Diana Mitulescu, Mioara Dospina, Felicia Ştefan, Nicolae Mărunţelu şi Marina Muntean, dovedind o corporalitate deosebită, reuşesc să contureze lumea spectaculoasă din jurul Prinţului, ajunge la proiecţiile live din timpul reprezentaţiei ce au ca scop punerea în evidenţă a statuii, dar şi a expresivităţii faciale a actriţei principale. Nu în ultimul rând trebuie amintită muzica clasică ce subliniază în mod organic emoţia spectacolului. Emoţia este cuvântul în jurul căruia se poate clădi descrierea acestui spectacol. Emoţie autentică, curată, vitală.

După câştigarea Marelui Premiu la Festivalul Internaţional de Teatru East to West „Apolon 2011” din Albania, ce a fost obţinut de cel mai bun actor, Romul Morutan, în piesa APA de HAVEL, de Matei Vişniec, regia Vadas Laszlo, Teatrul Anton Pann este sigur că va veni acasă victorios.