Spațiul Privat Virtual, o modalitate de comunicare securizată cu ANAF


Agenția Națională de Administrare Fiscală a reamintit contribuabililor că au la dispoziție serviciul Spațiul Privat Virtual pentru o comunicare securizată cu instituția. În contextul intensificării atacurilor infractorilor cibernetici care utilizează identitatea vizuală a ANAF, contribuabililor li se recomandă crearea unui cont în SPV, pentru o comunicare rapidă, facilă și, mai ales, sigură cu autoritatea fiscală.
Alte avantaje pe care le oferă Spațiul Privat Virtual sunt: serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii pot depune declarații, cereri, pot solicita documente sau pot verifica situația fiscală proprie(datorii, contribuții plătite de angajator etc), se pot efectua plăți în mod securizat. Prin transmiterea documentelor prin mediul electronic sunt economisite atât resursele contribuabililor, cât și cele ale administrației fiscale.

În prezent, există peste 2,2 milioane de conturi SPV

„În prezent, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiază de avantajele oferite de SPV, dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice și aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice. De asemenea, atragem atenția persoanelor juridice că, începând cu 1 martie 2022, au obligativitatea înrolării în SPV pentru a transmite organului fiscal cereri, înscrisuri sau documente. În situația în care contribuabilii/ plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării electronice a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare”, se arată într-un comunicat al ANAF.
Informații privind înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:
• accesând portalul ANAF, la secțiunea „Servicii Online”;
• vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice);
• telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.
• Material realizat cu sprijinul Serviciului comunicare, relații publice și mass media al ANAF