„Soluția cea mai viabilă: DN 7D readus la stadiul de Drum Județean”


• declară Ion Sandu, primar comuna Perișani, referitor la calea de acces ce leagă Vâlcea de Argeș și care, de ani buni, nu vede un leu pentru asfaltare • pentru cei 31,350 km este nevoie de 894 miliarde lei vechi • „adresele către guvernanți nu sunt viabile. Prefectul trebuie să transforme Drumul Național, în Județean. De aici, e mai ușor…”

 

În urmă cu două zile, scriam de demersurile prefectului județului Vâlcea, Mircea Nadolu, către premierul Victor Ponta și Compania Națională de Autostrăzi privind finanțarea lucrărilor de asfaltare a DN 7D. Este vorba de drumul ce face legătura dintre Vâlcea cu județul Argeș, iar pe teritoriul județului vecin este Drum Județean!! Da, este corect. DN 7D a fost, cu mulți ani în urmă, drum județean, iar la inițiativa unor factori de decizie a devenit drum național. Cei 20 de kilometri rămași în Argeș și-au păstrat, însă, titulatura de Drum Județean. Din păcate, suprafața de drum de pe teritoriul județului nostru arată mai rău ca o uliță, iar pentru asfaltarea celor 31,350 km ar fi nevoie de 894 miliarde lei vechi. Foarte mici sunt șansele ca acest drum să vadă asfaltul vreodată, mai ales că, de ani buni, se fac zeci și sute de adrese și nimic. Edilul comunei Perișani, Ion Sandu, cel care s-a mai ocupat, în limita posibilităților, de păstrarea în condiții cât de cât bune a drumului, este de părere că nu adresele vor aduce rezolvare, ci transformarea, la ordin de prefect, a drumului național în județean: „Intervențiile sunt tardive, fără efect. Nu este prima oară când se încearcă rezolvarea problemei, prin această modalitate. Doar finanțarea europeană ar asigura asfalt pentru DN 7D. Suntem ca niște copii; nu înțelegem că nu suntem bogați, ci săraci. De unde să scoată Guvernul 894 miliarde lei? Cred că prefectul încearcă degeaba. Ar trebui să se bazeze, în primul rând, pe logică, apoi pe interesele politice. Mircea Nadolu ar trebui să se informeze de la CJ că s-a depus la Craiova un document cu stabilirea priorităților asfaltărilor în județ, în perioada 2014  – 2020,  a tuturor drumurilor județene. Se vrea rezolvarea problemei? Să se transforme drumul național în drum județean. Nu e vorba de rea credință, dar adresele către guvernanți nu reprezintă cea mai viabilă soluție. Ce pot să mai spun? Să dea Dumnezeu ca prefectul să primească și răspunsuri pozitive. Eu îi arăt, însă, alte 50 de adrese trimise, de-a lungul timpului, factorilor de decizie. Degeaba. Trebuie revăzut și revenit asupra drumului, mai ales că se întrerupe între cele două județe: 31,350 km e DN 7D, iar restul de 20 km, DJ 703 H”.

Îi reamintim, pe această cale, prefectului Mircea Nadolu că, de-a lungul timpului, autoritățile din Perișani au tot solicitat fonduri pentru calamități, dar nu au văzut un leu. În plus, în fiecare an, întâmpinând mari dificultăți, depunând adevărate eforturi, autoritățile din Perișani se ocupă cu plombarea drumului și pregătirea pentru iarnă.