„Și alți factori contribuie la «obosirea» numărului de elevi în planul școlar”


• este de părere Adrian Boureci, director Liceul Tehnologic „Pleșoianu”

Când vine vorba despre realizarea planului de școlarizare, cele mai multe piedici le-au întâmpinat liceele cu profil tehnologic. Fie că părinții își îndrumă copiii spre cu totul alte domenii decât o meserie mult căutată, fie copiii gândesc altfel, cert este că, în opinia profesorului Adrian Boureci, directorul Liceului Tehnologic „Căpitan Nicolae Pleșoianu”, sunt și alte motive ce duc la impas: „Și alți factori contribuie la această așa-zisă «obosire” a numărului de elevi în planul de școlarizare. Erau 3.655 de elevi în clasa a VIII-a, la început de an. La 1 octombrie, ni se cere raportul cu numărul elevilor. N-a auzit, însă, nimeni de abandon școlar, ce reprezintă cam 10%? N-au auzit nimeni de repetenție, și atunci luăm 2-3 procente? Mai sunt locurile disponibile pentru rromi. Avem rezervate cam două locuri pentru rromi în fiecare clasă. Unde credeți că se duc ei la final de an? Științe sociale, unde zic ei că e mai bine. Practic, din 3.655 de locuri sunt 500 date peste numărul real al elevilor, dar nimeni nu sesizează acest aspect. Întrebăm ce și cum și ni se spune că  așa e de la Minister. Păi între 1 octombrie și 1 iulie e o mare diferență”. 

Nu de puține ori, conducerea Liceului Tehnologic „Căpitan Nicolae Pleșoianu” a tras un semnal din acest punct de vedere. Dar ce să faci, dacă „așa este de la Minister”!?!.