Șantierul autostrăzii sau drumului expres Pitești –Sibiu, sărit din planurile pentru 2015


asfalt-perisaniPotrivit agenției MEDIAFAX, CNADNR va inaugura ,până la finele acestui an, 56 de kilometri de autostradă, mai puţin de jumătate faţă de nivelul din 2013, când au fost finalizaţi 116 kilometri, şi a planificat pentru 2015 deschiderea traficului rutier pentru 17 kilometri noi. Datele CNADNR arată că până la finele acestui an vor fi finalizaţi 56,3 kilometri de autostradă, respectiv primul lot (22,2 kilometri) şi o porţiune de 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Nădlac – Arad, 6 kilometri din lotul 2 al autostrăzii Timişoara – Lugoj şi lotul 3 de la Orăştie – Sibiu (22,1 kilometri). În anul 2013 au fost deschişi traficului rutier 116,07 kilometri, lungimea totală a reţelei de autostrăzi din România numărând în prezent 646,07 km. Vestea cea mai proastă pentru Vâlcea este că planurile pentru 2015 ale Companiei nu au nici măcar o virgulă despre mult așteptata cale peste Carpați: „Tronsoanele de autostradă planificate a fi deschise traficului rutier în anul 2015 sunt: autostrada Nădlac – Arad şi drum de legătură lot 2: km 22+218 – km 38+882 – 10,664 km; autostrada Bucureşti – Plo­ieşti, tronson Bucureşti – Ploieşti, Secţiunea I, km 0+000 – km 19+500 – 6,5 km”, a comunicat Compania de Drumuri. CNADNR SA derulează în prezent trei proceduri de achiziţie publică pen­tru atribuirea unor contracte de construcţie autostrăzi, toate fiind în procesul de evaluare a ofertelor de către comisia de eva­lua­re. Licitaţiile vizează proiectarea şi execuţia tronsoanelor Ogra – Câm­pia Turzii (lot 1,2,3), Târgu Mureş – Ungheni (plus drum de legă­tură), Ungheni – Ogra, respectiv Suplacu de Bar­cău – Borş din autostrada Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea. “În cadrul CNADNR SA se află în derulare procedura de achi­ziţie publică «Proiectare şi Execuţie pentru finalizarea Autostră­zii Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, secţiunea 2B: Câmpia Turzii – Gilău». În prezent aceasta se află în stadiul de elaborare a documentaţiei de atribuire şi transmitere a acesteia spre va­lidare la ANRMAP”, potrivit sursei citate. Cu privire la construcţia autostrăzii Comarnic – Braşov, CNADNR reiterează că în pre­zent sunt în derulare activităţile prealabile semnării contractelor de finanţare şi contractului de concesiune de lucrări publice, fără alte informaţii. În primele nouă luni ale acestui an, CNADNR a plătit companiilor implicate în construcţia de autostrăzi suma de 767,1 milioane lei. Comparativ, în perioada ianuarie – septembrie 2013 suma achitată constructorilor de autostrăzi a fost de 2,6 ori mai mare, ridicându-se la 2,03 miliarde lei.