RAR atrage atenția:
„DACĂ VĂ REPARAȚI MAȘINA «IEFTIN ȘI RAPID», într-o unitate improvizată, alegeți calea cea mai sigură de a primi servicii la o calitate îndoielnică”


Conducerea Registrului Auto Român a transmis, în ultimele zile ale anului recent încheiat, un comunicat de presă în care a anunțat că reprezentanții săi sunt cu „ochii” pe cei care prestează activități de reparații auto în afara legii și în condiții care nu pot garanta siguranța lucrărilor de reparație.
„Peste 650 de acțiuni de control ale inspectorilor departamentului de supraveghere a pieței (DSP) s-au desfășurat în lunile octombrie și noiembrie 2022. Au fost dispuse 143 de sancțiuni complementare cu oprirea sau suspendarea activității. În cadrul unor acțiuni complexe au fost verificate ateliere de reparații din toată țara, ateliere tahografe și limitatoare de viteză, stații ITP, dar și persoane neînregistrate fiscal. Sancțiunile aplicate au depășit 820.000 de lei. 10% dintre procesele verbale întocmite au vizat persoane neînregistrate fiscal care desfășurau activități de reparații auto”, ne-au informat reprezentanții RAR.
Principalele neconformități descoperite de către inspectorii RAR au fost legate de:
• efectuarea de activităţi de reparaţii fără autorizație tehnică;
• efectuarea inspecţiei finale care să demonstreze conformitatea lucrărilor de reparații (una dintre condițiile legale privind admiterea și menținerea în circulație a autovehiculului, ulterior intervenției asupra unui autovehicul);
• păstrarea şi respectarea condiţiilor iniţiale de autorizare;
• prestatorii de servicii care nu au pregătirea necesară de a interveni la sistemele de securitate ale autovehiculului.

Sfaturile lui Mihai Dogărescu, șeful Departamentului Supraveghere Piață din cadrul RAR

Oficialii RAR au mai atras atenția posesorilor de autovehicule că reparațiile efectuate în ateliere care nu respectă legea sunt calea cea mai sigură spre riscul de a primi servicii de o calitate îndoielnică.
„Dacă alegeți să vă reparați mașina pe principiul «ieftin și rapid», într-o unitate improvizată, rețineți că NU aveți cum să verificați calitatea reparațiilor făcute. În plus, aveți șanse zero ca ulterior să rezolvați pe cale amiabilă eventualele inconveniente cauzate de calitatea slabă a lucrărilor”, a declarat Mihai Dogărescu, șeful Departamentului Supraveghere Piață (DSP) din cadrul RAR.

RAR: „Reparațiile autovehiculului necesită obligatoriu piese și componente omologate”

Inspectorii Registrului Auto Român au reamintit că intervențiile în sisteme de siguranță ale autovehiculului sunt complexe și necesită obligatoriu piese și componente omologate.
„Controalele RAR au rolul de a stabili o stare de normalitate și legalitate în sfera serviciilor oferite posesorilor de autovehicule și de a-i încuraja să intre în legalitate pe cei care desfășoară activități de reparații în mod neautorizat. Registrul Auto Român recomandă ca achizițiile de componente auto din mediul online să se facă din surse sigure, iar piesele să fie omologate. Vânzătorul trebuie să ofere garanție pentru produsele comercializate. Conform reglementărilor europene, în cazul în care piesele respective nu se potrivesc, cumpărătorul are dreptul să le returneze, evident fără ca acestea să prezinte urme de uzură”, au mai transmis inspectorii RAR.
Sursă foto: Arhivă
• Material realizat cu sprijinul Biroului de presă al Registrului Auto Român