Propunere legislativă pentru procedura de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social


Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea informează că, în 28 decembrie a.c., pe websiteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Legislaţie/ Transparenţă decizională, a fost publicat Proiectul de Ordin pentru modificarea pct. 8 din anexa nr. 1 la Ordinul preşe­dintelui Agenţiei Naţionale de Admi­nistrare Fiscală (ANAF) nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solici­tare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, cu modificările şi completările ulterioare şi referatul de aprobare.

Prin dispoziţiile art. XIII din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 54/2010 a fost modificat art. 17 al Legii nr. 31/1990 pri­vind societăţile comerciale, a fost introdusă obligaţia ca, la înmatricularea societăţii comerciale şi la schimbarea sediului social să fie prezentate oficiului registrului comer­ţului:

a) documentul care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social înregistrat la organul fiscal din cadrul ANAF în a cărui circumscripţie se si­tu­ează imobilul cu destinaţie de sediu social;

b) un certificat emis de organul fiscal prevăzut la lit. a), care certifică faptul că pentru imobilul cu destinaţie de sediu social nu a fost înregistrat un alt document ce atestă cedarea dreptului de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenţa altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinţă asupra aceluiaşi imobil, după caz.

Pentru aplicarea acestor dispoziţii legale, a fost aprobat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare şi eliberare a certifi­catului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, precum şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului unor formulare, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010.

Prin modificările aduse prin Ordinul pre­şe­dintelui ANAF nr. 3.374/2011, s-a pre­vă­zut că termenul de soluţionare a „Cererii de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social” este de două zile lucrătoare de la data înregistrării la organul fiscal com­petent a cererii însoţită de documen­taţia completă.

În scopul îmbunătăţirii serviciilor furni­zate de organele fiscale, al simplificării şi debirocratizării procedurilor de admi­nis­trare fiscală şi pentru a se asigura posi­bi­itatea pregătirii documentaţiei necesare la înmatricularea societăţilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solu­ţionare a acestor cereri, organele fiscale urmând a soluţiona cererile de îndată..

*

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise în scris la Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-me­dia, cu menţiunea „Conf. Legii nr. 52/2003”:

– prin scrisori, la adresa: ANAF – Direcţia de comunicare, relaţii publice şi mass-media, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucureşti, cod poştal 050741;

– electronic, la adresa de e-mail relatiipublice.anaf@mfinante.ro;

– prin fax, la numărul: 0213.199.857.