Prețul incredibil al civilizației: 29 de miliarde pentru un kilometru de asfalt!!!
• consilierii liberali au ridicat vălul unui tarif incredibil și au tras concluzia că Vâlcea nu are asfalt pe drumuri, ci aur masiv
Cel mai greu moment al ședinței ordinare a CJ de ieri dimineață a fost dezvăluirea incredibilului preț cu care se asfaltează în acest județ. Grupul liberal din legislativ a strâmbat puternic din nas atunci când, din documentația oficială pusă la dispoziția consilierilor, a rezultat un adevăr șocant: 40 de miliarde pentru un amărât de kilometru de asfalt! Polemica a pornit de la un proiect de hotărâre foarte drag liderului Cîlea: aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii” Reabilitare și modernizare DJ 677 Mădulari-Şușani – limită județ Olt,km. 0+000 + 23+850”, faza “Studiu de fezabilitate” DJ 677 Mădulari (DN 67B) – Mădulari -Dimuleşti – Uşurei – Şuşani – Stoiculeşti – Râmeşti – limită judeţ Olt. Cu 690 de miliarde ROL pentru cei 23,85 kilometri, proiectul era inevitabil suspect, iar Ion Cîlea a recunoscut și el că tariful este unul imens în comparație cu cei 8 miliarde cu tot cu TVA plătiți pentru un kilometru la Lungești sau și mai puțin, adică 3,8 la Șirineasa. Cum liberalii au fost cei care deschiseseră subiectul, tot din rândul lor a ieșit și recalcularea: „numai” 29 de miliarde pentru un kilometru! Dar ce s-a întâmplat ,de fapt, de aceste miliarde la Șușani? Prima impresie ar fi că acolo s-a turnat aur masiv și cu ceva diamante, în nici un caz asfalt! Cu toate astea, documentația oficială vorbește despre cum pe 17,85 kilometri unde drumul este pietruit sistemul rutier va consta în: excavare şi evacuare Împietruiri existente pe grosime de 20 cm (parte infestată cu pământ) – 20% din suprafaţă; aşternerea unui strat separator de geotextil pe suprafaţa excavată; strat inferior de fundaţie din balast cu grosime de 30 cm;strat superior de fundaţie din piatră spartă cu grosimea de 25 cm; amorsare cu emulsie bituminoasă 0,9 Kg/m2; strat de legătură din beton asfaltic deschis (binder) cu grosimea de 7 cm BAD 25 plus 2 cm pentru reprofilare; strat de uzura din beton asfaltic cu grosimea de 5 cm BA 16; Pe 6 kilometri unde drumul este asfaltat sistemul rutier va consta în: frezarea stratului asfaltic pe grosime de 6 cm; completarea fundaţiei existente cu piatră spartă pe grosimea medie de 20 cm; amorsarea cu emulsie bituminoasă 0,9 Kg/m2; strat de legătură din beton asfaltic deschis (binder) cu grosime de 7 cm BAD 25 plus 2 cm pentru reprofilare si preluare denivelări; strat de uzură din beton asfaltic în grosime de 5 cm BA 16. Amenajarea acostamentelor trebuie realizată pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale spre şanţuri. Acostamentele sunt tot din balast în grosime de 10 cm, după realizarea prealabilă a completării acestora cu pământul rezultat din săpăturile la şanţuri. Se vor amenaja un număr de 89 drumuri laterale. Drumurile laterale vor fi amenajate pe o lungime de 25 m şi vor avea acelaşi sistem rutier ca şi drumul principal. Se vor executa şanţuri din pământ pe ambele părţi ale drumurilor laterale, care vor avea o lungime totală de 4.450 m. Asigurarea accesului la proprietăţi se va face prin intermediul podeţelor, care să asigure scurgerea apelor În lungul drumurilor. Se vor amenaja un număr de 450 accese. Protejarea platformei drumului de eroziunile cauzate de apele pluviale şi de şiroire s-a prevăzut prin şanţuri, descărcarea lor făcându-se prin podeţe către văile existente. Pentru asigurarea scurgerii apelor pluviale în condiţii optime, se vor realiza şanţuri pe o lungime totală de 47 700,00 metri din care, şanţuri din pământ pe o lungime de 23.850 m şi şanţuri pereate pe o lungime 23.850 m prevăzute a se realiza în trepte. Şanţurile se vor situa pe ambele părţi ale drumului sau pe o singură parte a drumului În funcţie de configuraţia terenului. Pentru protejarea corpului drumului se vor executa drenuri fund de şanţ pe o lungime totală de 700 m. Pentru asigurarea scurgerii apelor În sens longitudinal (Ia intersecţia cu drumurile laterale) se vor executa 89 podeţe 0,600 mm, iar pentru asigurarea scurgerii apelor În sens transversal (cu descărcare În văile existente), se vor executa 75 podeţe 0 1000 mm. Podeţele transversale vor fi prevăzute cu cameră de cădere în amonte și şanţuri de descărcare în aval. Pe sectorul de drum studiat se vor executa lucrări de consolidare a malului prin zid de sprijin din zidărie de piatra brută pe fundaţie de beton ciclopian, pe o lungime totală de 500 m. Pentru siguranţa circulaţiei, vor fi amplasaţi parapeţi metal ici de tip semigreu, pe o lungime totală de 500 metri. Se vor realiza stâlpi metalici pentru indicatoare de circulaţie – 94bucăți, panouri indicatoare pentru circulaţia rutieră – 47 bucăți, marcaje longitudinale axiale cu vopsea cu microbile de sticlă – 23,85km, borne kilometrice – 216 bucăți, borne hectometrice – 500 bucăți.