Premieră la unitatea școlară condusă de Mihai Fârtat: Șase cercuri pedagogice la Școala Gimnazială nr.4


La începutul acestei săptămâni, la Școala Gimnazială nr.4 din Râmnicu Vâlcea s-au desfășurat activitățile organizate de nu mai puțin de șase cercuri pedagogice. Este o premieră pentru unitatea școlară condusă de către directorul Mihai Fârtat. Astfel, la Grădinița cu Program Prelungit „Dumbrava Minunată” s-a desfășurat activitatea cercului pedagogic pentru învățământ preșcolar cu tema «Dezvoltarea limbajului și a comunicării, premise pentru succesul școlar» (activitate de formare, proiecții, dezbateri).

Învățătorii claselor a IV-a au participat la activitatea „ Dezvoltarea  gândirii creatoare, a exprimării și limbajului prin valorificarea textului literar”  care a cuprins activități demonstrative, exemple de bune practici, referate și comunicări și dezbateri. Activitatea s-a desfășurat în sala care poartă numele pictorului Constantin Cerăceanu, fost profesor al Școlii Gimnaziale Nr. 4 Râmnicu Vâlcea.

Profesorii de matematică – la cabinetul de matematică – și de biologie – în laboratorul de biologie al școlii –  au dezbătut schimbările metodologice determinate de modul de abordare integrat al predării la clasele  a V-a și a VI-a (primele serii care au început școala cu clasa pregătitoare), pregătirea examenelor naționale și pregătirea elevilor capabili de performanță.

Profesorii de educație fizică au analizat, prin intermediul imaginilor filmate la orele din ultimele săptămâni – modul de aplicare a noilor programe și adaptarea la particularitățile de vârstă și individuale ale elevilor.

Cadrele didactice de la Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională, profesori logopezi și consilieri școlari au participat, în Cabinetul de asistență psihopedagogică al școlii, la o activitate de perfecționare cu tema „Organizarea, desfășurarea și evaluarea procesului didactic la disciplinele socio-umane (educație socială, consiliere și dezvoltare personală) în planul- cadru pentru clasele a V-a și a VI-a” precum și tehnici de integrare a copiilor cu CES în învățământul de masa.

Din partea ISJ Vâlcea activitățile au fost monitorizate de prof. Elena Săraru, inspector pentru învățământul primar.

Conform ideii exprimate de Marin Preda „O furnică nu poate răsturna un munte, dar îl poate muta din loc încet, bucățică cu bucățică.”, educatoarele, învățătorii și profesorii Școlii Gimnaziale Nr. 4 Râmnicu Vâlcea au pregătit activitățile de perfecționare cu responsabilitate, ilustrând cu rezultate ale elevilor școlii fiecare din temele propuse. Datele ne-au fost furnizate de către directorul Școlii nr.4, prof. Mihai Fârtat.