Prefectul Nadolu a emis dispoziţiile legale pentru alegerile din 25 mai: ne pregătim de europarlamentare


Zilele trecute, prefectul Mircea Nadolu a emis Ordinul nr.79/28.02.2014 privind constituirea Comisiei tehnice ju­de­ţene pentru organizarea şi desfăşu­rarea alegerilor europarlamentare, pre­cum și Ordinul nr.84/ 7.03.2014 prin care s-au stabilit principalele măsuri pentru buna organizare şi desfăşurare a alege­rilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014 în judeţul Vâlcea.

După cum probabil ţtiţi, prin HG nr.79/2014 s-a stabilit data alegerilor membrilor din România în Parlamentul European din anul 2014 în ziua de 25 mai. În baza HG nr.102/2014 privind sta­bi­lirea măsurilor pentru buna organizare şi desfăşurare a alegerilor pentru mem­brii din România în Parlamentul Euro­pean din anul 2014, prefectul Nadolu a dispus constituirea Comisiei tehnice judeţene pentru organizarea şi desfă­şurarea alegerilor europarlamentare. Această comisie, constituită prin Ordinul nr.79/28.02.2014, este condusă de prefectul judeţului şi va coordona şi urmări îndeplinirea sarcinilor prevăzute de legislaţia în vigoare în domeniul alegerii membrilor din România în Parlamentul European de către autorităţile administraţiei publice locale şi serviciile publice deconcentrate cu atribuţii în domeniul alegerilor.

De asemenea, prin Ordinul de prefect nr.84 din 7.03.2014, s-au stabilit principalele măsuri pentru organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014 în judeţul Vâlcea care vizează: măsurile necesare pentru menţinerea ordinii şi liniştii publice în toate localităţile judeţului, pe întreaga perioadă electorală; întocmirea şi tipărirea listelor electorale per­manente şi a copiilor de pe listele electorale permanente, potrivit legii; măsuri privind întocmirea listelor cu jurişti şi a listelor  cu persoane cu bună reputaţie care pot fi desemnate potrivit legii, preşedinţi ai birourilor electorale ale secţiilor de votare şi locţiitori ai acestora, stabilirea categoriilor de cheltuieli ce se vor efectua de către instituţia prefectului potrivit HG nr.103/2014 pentru aprobarea bugetului şi a structurii cheltuielilor necesare pentru pregătirea, organizarea şi desfăşurarea alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European din anul 2014.

 

Calendar bogat de activităţi

 

Miercuri, 12 martie, 2014, de la ora 10.00, la sala mare a Consiliului Jude­ţean va avea loc instruirea primarilor, secretarilor şi a persoanelor respon­sabile cu Registrul electoral cu privire la sarcinile ce le revin în vederea organi­zării şi desfăşurării în bune condiţii a alegerilor pentru membrii din România în Parlamentul European. La sediul Ins­tituţiei Prefectului Vâlcea – Comparti­mentul Relaţii cu Publicul a început îns­crierea în liste a juriştilor şi a persoa­nelor cu bună reputaţie interesate să participe la alegerile europarlamentare pentru desemnare ca preşedinţi sau locţiitori ai birourilor electorale ale secţiilor de votare.

În acest timp, Autoritatea Electorală Permanentă a transmis Instituţiei prefec­tului jud. Vâlcea planificarea operaţiu­nilor ce trebuie efectuate în Registrul Electoral până la data alegerilor. Prin grija Instituţiei prefectului, această pla­nificare a fost transmisă tuturor pri­măriilor din judeţ. Planificarea ope­raţiunilor în Registrul Electoral cuprinde următoarele acţiuni: aprobarea regis­trului secţiilor de votare între 6-15 martie; efectuarea prin dispoziţie a delimitării secţiilor de votare între 6-15 martie; tipărirea listelor electorale între 5-10 aprilie; numerotarea secţiilor de votare între 10-15 aprilie de către Autoritatea Electorală Permanentă; aducerea la cunoştinţă publică a delimitării şi numerotării secţiilor de votare între 15-25 aprilie; radierea persoanelor decedate sau a persoanelor care şi-au pierdut cetăţenia română şi a celor care şi-au pierdut drepturile electorale sau au fost puse sub interdicţie; tipărirea copiilor listelor electorale permanente, actualizate între 16-22 mai.