Obţinerea certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social


Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea reaminteşte contri­bua­bililor că, potrivit procedurii de soli­citare şi eliberare a certificatului pen­tru spaţiul cu destinaţie de se­diu social şi de înregistrare a docu­mentului care atestă dreptul de folosinţă asupra acestuia, necesare la înmatricularea unei societăţi co­merciale sau la schimbarea sediu­lui social, înregistrarea la Fisc a do­cu­mentului care atestă dreptul de fo­losinţă asupra spaţiului cu desti­na­ţie de sediu social se dovedeşte cu „Adeverinţa privind înregistrarea documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu destinaţie de sediu social”.

Pentru înregistrarea documen­tu­lui care atestă dreptul de folosinţă şi obţinerea certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social se depune la organul fiscal com­pe­tent „Cererea de înregistrare a do­cu­mentului care atestă dreptul de folosinţă asupra spaţiului cu des­ti­na­ţie de sediu social şi de eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de sediu social, direct la registratură sau prin poştă, cu confirmare de primire.

Atenţie! Organul fiscal compe­tent este administraţia finanţelor publice municipală, orăşenească, comunală, din cadrul ANAF, în a cărei rază teritorială se află spaţiul cu destinaţie de sediu social.

Cererea prevăzută mai sus se depune de către titularul dreptului de folosinţă al spaţiului cu desti­naţie de sediu social, şi va fi înso­ţită de următoarele documente:

– actele doveditoare a dreptului de folosinţă, cum ar fi: titlu de pro­prietate, contract de vânzare-cum­pă­rare, contract de închiriere, con­tract de comodat, sau alte acte care atestă dreptul de folosinţă,

– actul de identitate al solicitan­tu­lui şi/sau împuternicirea, după caz,

– actul care atestă numirea reprezentantului legal al persoa­ne­lor juridice.

Important! Dacă cererea se de­pune la registratura organului fis­cal, actele doveditoare ale dreptului de folosinţă se prezintă în original şi copie iar dacă cererea se depune prin poştă, aceasta trebuie însoţită de actele doveditoare a dreptului de folosinţă, în copie legalizată.

Termenul de soluţionare este de 5 zile lucrătoare de la data înre­gistrării la organul fiscal competent a cererii însoţită de documentaţia completă.

*

Bază legală: Ordinul minis­trului Finanţelor Publice nr. 2112/2010 privind Procedura de solicitare şi eliberare a certificatului pentru spaţiul cu destinaţie de se­diu social şi de înregistrare a documentului care atestă dreptul de folosinţă asupra acestuia, nece­sare la înmatricularea unei societăţi comerciale sau la schimbarea sediului social, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443/01.07.2010.