Numărul 116000 – relocat ca linie de urgență pentru copiii dispăruți


Recent, prin intermediul unui comunicat de presă, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a anunțat că furnizorul de servicii de comunicații electronice Telekom Romania Communications S.A. a solicitat și primit dreptul de a utiliza numărul 116000, pentru o perioada de 10 ani, în colaborare cu Asociația Telefonul Copilului, ca linie de urgență pentru copiii dispăruți. Prin intermediul acestei linii telefonice, vor fi preluate apelurile prin care se anunță dispariția unor copii, apeluri ce vor fi transferate apoi poliției. Așa se vor putea oferi îndrumare și ajutor persoanelor în grija cărora se află copilul dispărut și se va sprijini desfășurarea investigației. Serviciul furnizat prin intermediul acestui număr va fi disponibil non-stop, la nivel național. Accesarea numărului 116000 va fi gratuită pentru toți apelanții, fără a fi necesară o înregistrare prealabilă.
„Numărul 116000 este rezervat în toate statele membre ale Uniunii Europene pentru servicii sociale identice. Serviciile oferite prin intermediul numerelor naționale scurte armonizate cu caracter social, care încep cu 116, au o identitate paneuropeană în beneficiul cetățeanului european. Formând același număr, cetățeanul va avea acces la același tip de serviciu în orice stat membru. (…) În România, în afara numărului 116000, mai sunt alocate numerele 116111 – pentru serviciul „linii de asistență telefonică pentru copii” și 116123 – pentru serviciul „linie de asistență telefonică, care oferă sprijin emoțional”. Numerele 116006 – pentru serviciul „linie de asistență telefonică pentru victimele infracțiunilor” și 116117 pentru „serviciul medical telefonic ce nu intră în categoria cazurilor de urgență” sunt în continuare deschise spre alocare.” se mai arată în comunicatul de presă la care am făcut referire.