Medicii de familie pot acorda consultații la distanță


Casa de Asigurări de Sănătate Vâlcea vine în întâmpinarea asiguraților cu o serie de lămuriri legate de serviciile medicale și tratamentele medicamentoase în perioada stării de urgență. Astfel, conform prevederilor  Ordinului Comandantului Acțiunii, Secretar de Stat, Șef al Departamentului pentru Situații de Urgență,  nr.74527/23.03.2020 (modificat și completat prin Ordinul 74553/07.04.2020) privind instituirea unor măsuri necesare pentru limitarea  răspândirii infecției cu virus SARS-COV – 2 la nivelul unităților sanitare publice și private,  pacienții care reprezintă urgențe medicale și cei care suferă de afecțiuni cronice se vor adresa, după caz, unităților sanitare, ambulatoriilor de specialitate  sau cabinetelor de medicină primară.
Consultațiile la medicul de familie sau în ambulatoriul de specialitate pot fi acordate și la distanță.
Pentru a evita aglomerările  în unitățile sanitare și a nu-i pune astfel în pericol  pe cei cu patologii mai deosebite,  populația este rugată ca la primele semne de boală să contacteze telefonic  medicul de familie, care va decide dacă  va acorda o consultație la distanță sau, după caz,  va programa pacientul pentru o consultație la cabinetul său sau îl va direcționa către  ambulatoriul de specialitate (Policlinică).
În cazul în care medicul de familie îndrumă pacientul către ambulatoriul de specialitate, în conformitate cu prevederile în vigoare, pe perioada stării de urgență, nu este necesar biletul de trimitere.
De asemenea, CAS Vâlcea reamintește asiguraților că, pe perioada stării de urgență, serviciile medicale, îngrijirile la domiciliu, medicamentele, materialele sanitare și dispozitivele medicale, tehnologiile și dispozitivele asistive, se acordă și validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia.