INFORMAȚIE IMPORTANTĂ: Se apropie termenul limită pentru depunerea declarației unice


Prin intermediul unui comunicat de presă, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (A.N.A.F.) au anunțat că declarația unică se completează şi se depune, până la data de 25 mai 2021. Aceasta trebuie să fie depusă de către persoanele fizice care, în anul de impunere, au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal.
Pentru a veni în ajutorul persoanelor fizice care au obligația depunerii, în anul 2021, a declarației unice, Agenția Națională de Administrare Fiscală pune la dispoziție mai multe modele pentru completarea acesteia, respectiv în cazul:
• persoanelor care obțin venituri din activități independente impuse în sistem real;
• persoanelor care obțin venituri din activități independente impuse la norma de venit;
• persoanelor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor (contracte de închiriere în lei și valută);
• persoanelor care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor (contract de închiriere în lei);
• persoanelor fără venituri care optează pentru plata contribuției la sănătate.

Cum se depune declarația unică?

Fiecare model de completare poate fi descărcat gratuit de pe portalul-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscale din Secțiunea asistenţă pentru contribuabili, Subsecțiunea Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri curente și alte materiale informative/Modele de completare a declarației unice. Acestea conțin indicații vizuale pentru completarea secțiunilor declarației unice în funcție de venitul obținut.
Pentru completarea şi depunerea declarației unice contribuabilii pot solicita sprijin organelor fiscale astfel:
• apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor (Call-center), la numărul de telefon 0314.039.160;
• prin e-mail, accesând Formularul de contact disponibil pe portal https://www.anaf.ro/asistpublic/ şi în serviciul Spatjul Privat Virtual;
• depunerea declaraţiei unice prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv;
• prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual”, disponibil pe site-ul www.anaf.ro;
• prin intermediul serviciului „Depunere declarații”, disponibil pe portalul www.e-guvernare.ro pe baza certificatului digital calificat;
• declaraţia unică se poate depune şi în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire.
ANAF a creat pe portalul instituțional o rubrică în care se regăsesc toate informațiile detaliate despre declarația unică (Ghid de completare, Formularul 212 pentru descărcare, baza legală etc.), aceasta putând fi accesată la acest link https://static.anaf.ro/static/10/SPV/info_spv.htm.

Cum se folosește Serviciul Depunere declaraţii on-line?

Serviciul Depunere declarații on-line este un serviciu disponibil pe portalul e-guvernare.ro, care poate fi accesat prin folosirea unui certificat digital calificat. Prin acest serviciu se depun declaraţiile fiscale-electronice, care se completează pe baza programelor de asistentă, ce pot fi descărcate de pe site-ul www.anaf.ro, secţiunea Servicii on-line/Declaraţii electronice/Descărcare declaratii. Un certificat digital calificat poate fi folosit pentru semnarea şi transmiterea mai multor declaraţii fiscale.
„În contextul epidemiologic actual, recomandăm persoanelor fizice care au obligaţia depunerii formularului 212 (Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice) până la 25 mai 2021 şi care nu sunt înrolate în Spaţiul Privat Virtual, să opteze pentru aprobarea înregistrării în SPV la distanţă prin identificare vizuală on-line sau verificare număr înregistrare decizie/verificare număr document. Informaţii suplimentare sau asistenţă cu privire la utilizarea serviciilor electronice şi depunerea formularului 212 se pot solicita la Call Center-ul ANAF, la nr. de telefon 031.403.91.60 sau la sediul AJFP Vâlcea, telefon 0250.737.777, int. 225, ori se pot adresa întrebări în scris pe Formularul de contact, disponibil pe site-ul ANAF, categoriile: Asistenţă şi îndrumare de specialitate în domeniul fiscal sau Asistenţa tehnică servicii informatice”, au informat reprezentanții Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Vâlcea prin intermediul unui comunicat de presă.
Sursă foto: Arhivă
Material realizat cu sprijinul Serviciului Comunicare, Relații Publice și Mass Media al ANAF