În atenţia unităţilor administrativ-teritoriale! Guvernul a alocat sume suplimentare pentru echilibrarea bugetelor locale


Direcţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea informează contribuabilii că, prin Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 61/2012, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 730/29.10.2012, Guvernul a aprobat o nouă rectificare a bugetului de stat pe anul 2012. Astfel, au fost suplimentate sumele defalcate din taxa pe valoarea adăugată (TVA) alocate pe judeţe pentru echilibrarea bugetelor locale în scopul achitării plăţilor restante înregistrate în contabilitatea unităţilor administrativ-teritoriale, a instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetele local, şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale faţă de furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări ori faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale.

Atât sumele alocate potrivit prezentei rectificări a bugetului de stat, cât şi sumele alocate potrivit art. 7 alin. (3) din Ordonanţa Guvernului nr. 13/2012 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2012, rămase nerepartizate sau repartizate şi neutilizate, vor putea fi utilizate exclusiv pentru:

– stingerea obligaţiilor fiscale restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări ai unităţilor administrativ-teritoriale şi instituţiilor publice finanţate integral din bugetul local şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale;

– stingerea obligaţiilor fiscale restante către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, ale unităţilor administrativ-teritoriale şi ale instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local şi spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale.

Pentru a beneficia de sumele defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale unităţile administrativ-teritoriale pot depune, până la 20 noiembrie 2012, la direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene cereri scrise, însoţite de următoarele documente:

– situaţia obligaţiilor de plată restante către furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări şi către bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale;

– certificatele de atestare fiscală ale unităţilor administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local/spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări ai acestora;

– acorduri încheiate între unităţile administrativ-teritoriale şi furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări, inclusiv pentru furnizorii instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local/spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale.

Atenţie! Acordurile încheiate trebuie să fie corelate cu datele înscrise în certificatele de atestare fiscală. Prin aceste acorduri furnizorii de bunuri, servicii şi lucrări confirmă faptul că sunt de acord cu stingerea obligaţiilor fiscale.

Certificatele de atestare fiscală ale unităţilor administrativ-teritoriale/instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din bugetul local/spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale/furnizorilor de bunuri, servicii şi lucrări se solicită organelor fiscale de către unităţile administrativ-teritoriale, se eliberează în termen de maximum 2 zile lucrătoare de la primirea solicitării fără a fi percepute taxe de eliberare, pe baza datelor existente în evidenţa pe plătitor a organului fiscal competent. Certificatele de atestare fiscală vor cuprinde creanţele fiscale restante, exigibile existente în sold la data solicitării.

Sumele destinate achitării obligaţiilor de plată restante care fac obiectul cererilor scrise nu pot fi mai mari decât obligaţiile de plată şi obligaţiile fiscale restante pentru stingerea cărora acestea se utilizează, rezultate din certificatele de atestare fiscală.