În atenţia angajatorilor! De la 1 iulie a.c., Declaraţia 112 se va depune numai on-line!


finante_sediuDirecţia Generală a Finanţelor Publice Vâlcea reaminteşte angajato­rilor că, începând cu 1 iulie a.c., Declaraţia 112 privind plata contribu­ţiilor sociale, a impozitului pe venit şi evidenţa angajaţilor asiguraţi se va depune numai on-line, fapt pentru care este necesară obţinerea certificatului digital calificat pentru semnătura electronică.

Certificatul se obţine de la unul din cei trei furnizori de servicii de certificare acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică. Lista furnizorilor este publicată pe website-urile Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţio­nale, la adresa www.mcsi.ro, secţiunea Registrul furnizorilor de servicii de certificare, şi Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice, categoria Informaţii depunere declaraţii.

În ordine alfabetică, furnizorii sunt societăţile comerciale:

– CERT SIGN SRL – www.certsign.ro;

– DIGI SIGN SA – www.digisign.ro;

– TRANS SPED SRL – www.transsped.ro.

Important! Este necesară instalarea programului Adobe Reader 8.2. Cu un singur certificat puteţi semna declaraţiile fiscale pentru mai mulţi contribuabili. În cazul în care sunt mai mulţi angajaţi pentru semnarea electronică a declaraţiilor fiscale, pentru fiecare angajat se obţine un certificat digital pe o adresă proprie de e-mail.

Pentru siguranţa transmiterii datelor, certificatul digital calificat obţinut trebuie să fie confirmat de firma care l-a eliberat. Pentru aceasta, se descarcă în calculatorul de pe care se transmit declaraţiile documentul de confirmare de pe website-ul ANAF – www.anaf.ro, categoria Asistenţă Contribuabili, modulul Toate formularele cu explicaţii, la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.

Se completează documentul de con­firmare şi se aplică semnătura di­gitală în căsuţa „Semnătură utilizator”.

Aplicaţia preluată de la furnizorul de certificate digitale calificate trebuie să fie salvată pe discul calculatorului de pe care urmează a fi transmise declaraţiile fiscale.

De reţinut! Ultima declaraţie care se mai poate depune la ghişeu este cea aferentă lunii mai, cu termen de depunere de 25 iunie.

În acest context, invităm pe contribuabilii care încă nu au obţinut certificatul digital calificat pentru semnătura electronică să urgenteze obţinerea acestuia şi să procedeze la depunerea on-line a declaraţiilor fiscale, cu atât mai mult cu cât, urmare a restructurării iniţiate de ANAF, numărul administraţiilor fiscale a fost redus.