IMPORTANT: CEZ Vânzare subliniază importanța utilizării conturilor colectoare oficiale de pe facturi/contracte pentru efectuarea plăților


Furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare a identificat o fraudă online ca urmare a unei înșelăciuni informatice transmisă clienților CEZ, prin care aceștia au fost îndrumați să achite plata facturilor într-un alt cont decât cel menționat în facturi/contracte. În acest sens, echipa juridică CEZ Vânzare a semnalat situația organelor competente, fiind vorba de infracțiunile de înșelăciune și fals și uz de fals. Totodată, departamentele din cadrul companiei au inițiat procedura de cercetare internă pentru evaluarea completă a situației.
„Menționăm faptul că toate modalitățile de plată oficiale pe care clienții CEZ Vânzare le pot utiliza pentru plata facturilor la energie electrică și gaze naturale sunt prezentate pe website-ul CEZ, în secțiunea modalități de plată sau pe verso factură (pentru facturile primite în format fizic). Solicităm clienților să rămână #CEZinformați și precauți în fața unor eventuale fraude online de tip phishing și să apeleze cu încredere datele de contact online pentru a verifica orice situație suspectă”, se arată într-un comunicat de presă transmis de CEZ Vânzare.

Cum puteți recunoaște tentativele de phishing?

Reprezentanții acestei companii au reamintit pașii prin intermediul cărora clienții pot recunoaște cele mai comune tentative de phishing:
• verificați cu atenție adresa de e-mail a expeditorului;
• nu luați în considerare și nu accesați link-uri de la adrese de e-mail, transmise în numele CEZ Vânzare, care nu au extensiile @cez.ro și @cezinfo.ro;
• evitați deschiderea atașamentelor dacă nu sunteți siguri de conținutul acestora. Plasați cursorul peste link-urile suspecte, înainte de a da click pe ele, urmărind ca adresa URL a link-ului/ link-urilor în cauză să corespundă cu descrierea acestuia;
• evitați introducerea datelor cu caracter personal sau efectuarea plăților în pagini nesecurizate.
„Plata facturilor emise de furnizorul CEZ Vânzare poate fi efectuată online doar prin intermediul platformei My CEZ, metodă securizată. Canalele cel mai des utilizate în cazul fraudelor online sunt email-urile sau sms-urile care conțin mesaje alarmante cu îndemnuri de a accesa link-uri și de efectua plăți în termene scurte”, au mai informat reprezentanții CEZ Vânzare.

Cum procedați atunci când primiți un mesaj/ email suspect?

„Cea mai sigură măsura de prevenire a unei posibile fraude online este să nu dați curs recomandărilor din astfel de mesaje. Pentru a anunța orice tentativă suspectă, furnizorul de energie electrică și gaze naturale CEZ Vânzare le recomandă clienților săi să folosească unul din următoarele canele de comunicare:
• Info Linia CEZ – 0251.929, disponibilă şapte zile pe săptămână, în intervalul orar 08.00 – 20.00;
• chatul cu un consultant CEZ Vânzare. Chatul online, implementat de furnizorul CEZ Vânzare pe websiteul https://www.cezinfo.ro/ este disponibil luni – vineri, în intervalul orar 08.00 – 16.00;
• formularul online de înregistrare a sesizărilor accesând https://www.cez.ro/ro/sesizari-form;
• prin corespondenţă scrisă la adresa de e-mail cez_crc@cez.ro.
Vă recomandăm ca în cazul sesizărilor transmise online către CEZ Vânzare privind emailurile suspecte, să atașați mesajul suspect, pentru a se putea vizualiza și header-ul acestuia”, se mai arată în același comunicat de presă.
• Direcţia Comunicare şi Marketing CEZ România