„Hai să dăm mână cu mână”, la Școala Gimnazială Nr. 4 din Râmnic


Elevii și profesorii Școlii Gimnaziale Nr. 4 Râmnicu Vâlcea și ai Grădiniței cu Program Prelungit „Dumbrava Minunată” au sărbătorit Mica Unire prin activități organizate atât la nivelul fiecărei clase, cât și în curte, printr-o uriașă Horă a Unirii.
Astfel, copiii de la Grădinița „Dumbrava Minunată” au cântat, au colorat diverse scene ale momentelor care s-au petrecut la 24 ianuarie 1859. Elevii din clasele ciclului primar au participat la activități organizate în cadrul bibliotecii școlii, urmărind filme documentare; fiecare clasă a realizat postere, afișe, pliante de promovare a evenimentului.
Elevii nivelului gimnazial, sub îndrumarea diriginților, au evocat personalitățile care au marcat evenimentul în cele două principate, momentele din istoria poporului român care l-au precedat, dar și cele care au urmat actului de unire, evidențiind intelectualii, politicienii, dar și ceilalți actori ai Micii Uniri.
Holurile Școlii Gimnaziale Nr. 4 Râmnicu Vâlcea, sălile de clasă, cabinetele și biblioteca au constituit locuri de rememorare a evenimentelor și figurilor care au marcat ziua de 24 ianuarie 1859. Au fost evocate personalitățile lui Alexandru Ioan Cuza, Mihail Kogălniceanu, Vasile Alexandri, Moș Ion Roată, Costache Negri, Barbu Catargiu, atât prin intermediul imaginilor, cât și al scrierilor, dramatizărilor sau cronicilor.
Momentul culminant al sărbătorii l-a constituit uriașa Horă a Unirii, în care toți elevii școlii s-au prins în horă și au dansat în curtea școlii. Cei aproape șapte sute de elevi și-au amintit, împreună cu profesorii lor, versurile lui Vasile Alecsandri, iar curtea școlii s-a umplut de bucuria copiilor îmbrăcați în costume naționale, dansând sub semnul tricolorului unității naționale.
Activitatea, care face parte din programul educativ destinat elevilor școlii, cu mai multe componente prin care se realizează marcarea evenimentelor din istoria poporului român, a fost apreciată de părinții elevilor și de trecătorii „cu inima română”.