FOTO: Dovada că unii vâlceni confundă canalizarea cu tomberonul!


Deși, în condiții normale, gestionarea apei pluviale provenite atât de pe terenuri private, cât și de pe domeniul public se realizează fără probleme prin infrastructura existentă, în timpul precipitațiilor cu caracter de aversă, canalizarea nu reușește să preia în totalitate întreaga cantitate de apă. Acest fapt duce la inundarea subsolurilor sau a străzilor. Din păcate, o altă cauză a inundării o reprezintă tonele de deșeuri care, în loc să ajungă la tomberon, sunt aruncate în canalizare sau colectoare.

Peste 150 tone de deșeuri au ajuns la stația de epurare

„Nu mai puțin de 150 tone deșeuri au ajuns în grătarele stației de epurare Râmnicu Vâlcea de la începutul anului. Deși am făcut numeroase apeluri către populație să folosească sistemul de canalizare strict în scopul pentru care a fost conceput, aruncând în vasul de toaletă doar hârtia igienică, în continuare, pe conducte circulă șervețele umede, bețișoare de urechi, scutece de unică folosință, tampoane, pungi, mănuși, măști, intestine de animale, materiale textile și multe altele. Aceste obiecte, împreună cu uleiul și diverse substanțe chimice aruncate în canalizare, produc mari pagube rețelelor, racordurilor, stațiilor de pompare și stațiilor de epurare, dar și mirosuri neplăcute. În cazul refulărilor, pot deveni un pericol pentru sănătate, toate acestea fiind în dezavantajul nostru, al tuturor”, au transmis reprezentanții Apavil SA.
Societatea Apavil S.A. realizează permanent activități de verificare și întreținere a sistemului de canalizare a municipiului. Acesta este constituit din guri de scurgere, cămine de canalizare, canale colectoare, stații de pompare și de repompare, precum și stația de epurare, unde au loc procese complexe de curățare. Stația de Epurare a Apelor Uzate din Râmnicu Vâlcea este amplasată la circa 4 km în aval de oraș, pe malul drept al râului Olt. Are un debit de epurare de 1.020 litri/secundă și deservește întreg orașul. În stația de epurare ajunge toată cantitatea de apă provenită din canalizare. În urma precipitațiilor abundente, apa care depășește capacitatea stației, este stocată în bazinele de retenție, fiind ulterior supusă proceselor de epurare.

Un nou apel către cetățeni!

„Facem, din nou, un apel către toți utilizatorii serviciilor noastre să contribuie la prevenirea înfundării rețelelor de canalizare și implicit, poluării mediului înconjurător, printr-un comportament adecvat, respectând câteva reguli elementare:
• nu aruncați în vasul de toaletă sau în chiuvetă resturi de mâncare, uleiuri și alte obiecte destinate containerelor de salubritate!
• nu aruncaţi în căminele de racord şi de vizitare pietre, moloz şi alte deşeuri!
• nu acoperiţi cu pământ capacele căminelor de vizitare, îngreunând astfel munca personalului de întreţinere.
Pentru sesizarea oricărui aspect legat de disfuncționalități ale sistemului de alimentare cu apă și canal, vă rugăm să sunați la numărul de telefon al dispeceratului societății Apavil SA: 0250.820.010, serviciu disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână”, au mai informat reprezentanții Apavil SA.
• Material realizat cu sprijinul Compartimentului comunicare și mass-media al Societății Apavil SA