Deputatul Vlădoiu a întrebat, ministrul Rus a răspuns: „Greutăţile financiare nu au permis continuarea lucrărilor la calea ferată Vâlcea – Vâlcele”


vladoiu_aurel3În urmă cu câteva săptămâni, deputatul vâlcean Aurel Vlădoiu a adresat lui Ioan Rus – Ministrul Transporturilor o interpelare pe tema continuării lucrărilor la calea ferată Rm. Vâlcea – Vâlcele. „Calea ferată Râmnicu Vâlcea – Vâlcele a fost considerată ca o mare necesitate şi totodată obiectiv strategic încă de pe vremea domnitorului Alexandru Ioan Cuza, ideea revenind în atenţia tuturor guvernanţilor ulteriori. De-abia în anul 1949 a fost demarat, în acest sens, studiul de teren, pentru ca lucrările să înceapă 30 de ani mai târziu. În anul 1989, lucrările la calea ferată Râmnicu Vâlcea –Vâlcele erau, în ansamblu, realizate în proporţie de 73%, aceasta fiind o medie a următoarelor categorii de lucrări distincte: viaducte – 70%; tuneluri şi terasamente – 100%; consolidări – 23%; suprastructură – 97%. Decizia de stopare a lucrărilor, în 1997, a reprezentat o pierdere financiară uriaşă, de câteva zeci de milioane de euro, jaful exercitat asupra acestui tronson în perioada imediat următoare fiind comparabil doar cu cel petrecut într-o altă zonă a transporturilor, dar despre care nu vreau să vorbesc acum”, se arată în interpelarea lui Vlădoiu. Răspunsul ministrului Ioan Rus nu a întârziat: „Ministerul Transpor­turilor, în parteneriat cu CFR SA, are în continuare inclus printre proiectele prioritare pentru 2015 acest obiectiv de investiții. Din păcate, deocamdată, limitele strategiei fiscal – bugetare nu au permis alocarea fondurilor necesare continuării acestei lucrări de mare anvergură”.

*** foto „vlădoiu_aurel” în politică