Deputatul Oteșanu prezintă o nouă măsură pentru Eliminarea birocrației din accesarea fondurilor europene


Din data de 1 august, solicitanţii de fonduri nerambursabile acordate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală au posibilitatea să utilizeze semnătura electronică la depunerea cererilor de finanţare. „Una din preocupările conducerii AFIR a fost aceea de a muta, pe cât posibil, povara administrativă de la beneficiar la agenţie. Posibilitatea de folosire a semnăturii electronice pe toată documentaţia aferentă cererii de finanţare, necesară procesului de evaluare a proiectelor, este un pas important în acest sens. Practic, pentru documentele semnate electronic, AFIR nu va mai solicita tipărirea, semnarea olografă, scanarea şi ulterior încărcarea online a documentului”, ne-a comunicat deputatul Daniela Oteșanu. Mai trebuie spus că, în cererea de finanţare, anexă la Ghidul solicitantului, s-a introdus o nouă secţiune (A6.1) în care reprezentantul legal al solicitantului trebuie să opteze pentru aplicarea semnăturii electronice sau olografe, iar în cazul în care se alege opţiunea „Semnătura electronică”, solicitantul va trebui să aplice certificatul digital dedicat în declaraţia F din Cererea de finanţare. În acest caz, specimenul de semnătură din secţiunea B1.3 nu este necesar. „Vreau să precizez că semnătura digitală va putea fi aplicată pentru cererile de finanţare aferente submăsurilor care vor fi lansate anul acesta. Completarea cererilor de finanţare se realizează conform Ghidului solicitantului şi a anexelor aferente acestuia”, a mai spus Oteșanu. În acelaşi timp, AFIR recomandă aplicarea semnăturii electronice cu certificat digital calificat pentru documentele transmise de către solicitanţii fondurilor nerambursabile acordate prin Programul Naţional de Dezvoltare Rurală 2014 – 2020.