Clarificări privind actualizarea contractelor de achiziție publică derulate de beneficiarii publici ai PNDR 2020


Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale aduce clarificări referitoare la modalitatea de actualizare a contractelor de achiziție publică de lucrări în derulare și la procedurile de atribuire în desfășurare, aferente contractelor de finanțare încheiate cu autoritățile publice, în contextul modificărilor privind salariul minim din domeniul construcțiilor, prevăzute în OUG nr. 114/2018.
Astfel, actualizarea contractelor de achiziție publică de lucrări se face în baza prevederilor art. 221, lit. (e) din Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice, ale art. 164, alin. (4) din HG nr. 395/2016 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziție publică/acordului-cadru și ale Instrucțiunii ANAP nr. 2/21.12.2018 privind ajustarea prețului contractului de achiziție publică/sectorială.
Actualizarea prețului contractului se aplică doar contractelor de achiziție încheiate după intrarea în vigoare a Legii nr. 98/2016, conform art. 236, alin. (3) din aceasta. Pentru contractele încheiate ca urmare a finalizării unei proceduri de atribuire inițiate în baza OUG nr. 34/2006, se vor avea în vedere prevederile Capitolului IV din Instrucțiunea ANAP nr. 2/2018.
În cazul procedurilor de atribuire aflate în derulare la momentul intrării în vigoare a OUG nr. 114/2018, se va avea în vedere art. 6, alin (1) din Instrucțiunea ANAP nr. 2/2018 conform căruia „prețul se va ajusta prin actualizarea elementelor de cost/preț care au suferit modificări, ori de câte ori se constată apariția unei situații imprevizibile, apărute oricând pe perioada derulării procedurii de atribuire” și art. 6, alin. (2) care prevede că „actualizarea preţului contractului de achiziţie publică/sectorială va fi realizată odată cu semnarea contractului, dacă este cazul”.
Informații oferite de către Alina Păunoiu (foto), director OJFIR Vâlcea.