CE SE ÎNTÂMPLĂ CU DN 7D după declasare? Poate reprezenta legătura Vâlcii cu autostrada Pitești – Sibiu?


Drumul Național 7D din nord-estul județului nostru este foarte bine cunoscut în Vâlcea, dar probabil și în multe alte zone drept un «paria» al drumurilor naționale din țara noastră! Asta pentru că acest drum, care până pe 29 iunie 2021 avea pomposul rang de «drum național», era printre ultimele, dacă nu chiar ultimul din România care nu era asfaltat în totalitate. Iar atunci când în Țara Loviștei plouă, calea rutieră de «anvergură» națională se transformă într-un veritabil drum de noroi așa cum nici prin multe comune nu mai întâlnești!
Ani la rând, cei care au condus Consiliul Județean Vâlcea, dar și primarii localităților vâlcene prin care trece DN 7D au făcut multe zeci (dacă nu chiar sute!) de demersuri către autoritățile centrale în vederea declasării drumului și trecerea lui în subordinea Consiliului Județean Vâlcea. Se spera că, în acest mod, CJ Vâlcea va găsi banii necesari, eventual apelând la fonduri europene nerambursabile, pentru a face ceea ce Ministerul Transporturilor nu a reușit în ani și ani: să asfalteze pacostea de drum care ne-a făcut de rușine în toată țara! Și primarii din zonă au interesul ca acest drum să fie asfaltat deoarece este de-a râsu-plânsu să ieși din drumul comunal asfaltat în drumul național… plin de noroaie! În plus, șoferii care au drum prin zonă și nu știu povestea cred că primarii sunt de vină pentru că nu asfaltează acest drum (care, de fapt, nu intră în aria de lor de acțiune și, până la declasare, nici măcar în a Consiliului Județean Vâlcea). Oricum, probabil că până acum toți șoferii au aflat povestea drumului național de pământ și știu către care instituții să-și îndrepte înjurăturile bine «condimentate»!

Ce a făcut Guvernul?

În ședința de marți, 29 iunie 2021, vâlceanul din fruntea Guvernului i-a pasat președintelui Consiliului Județean Vâlcea problema asfaltării Drumului Național 7D. Oricum, asta era doleanța autorităților județene vâlcene de mulți ani, iar Florin Cîțu a părut că știe că ar trebui să se «spele» pe mâini de o asemenea chestiune, mai ales atunci când alții sunt interesați să se înhame la dificila rezolvare a problemei.
Astfel, în ședința de marți, Guvernul a aprobat inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului și transmiterea acestui sector de drum naţional, inclusiv a terenului aferent, din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul public al județului Vâlcea, precum şi declasarea acestuia din categoria funcţională a drumurilor de interes naţional şi încadrarea în categoria funcţională a drumurilor de interes județean. Adică exact ce solicitau autoritățile județene încă de pe vremea răposatului președinte Ion Cîlea!

Cum sună hotărârea pe care Guvernul a aprobat-o în ședința din 29 iunie?

Guvernul României adoptă prezenta hotărâre:
Art. 1. Se aprobă modificarea datelor tehnice și actualizarea valorii de inventar a unui imobil reprezentând teren aferent DN 7D, ca urmare înscrierii bunului în cartea funciară,
Art. 2. (1) Se aprobă transmiterea unui sector de drum naţional, inclusiv a terenului aferent, situat în județul Vâlcea, din domeniul public al statului şi din administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii în domeniul public al județului Vâlcea.
(2) Se aprobă declasarea unui sector de drum naţional, inclusiv a terenului aferent, situat în județul Vâlcea din categoria funcțională a drumurilor de interes național și încadrarea acestuia în categoria funcțională a drumurilor de interes județean.
Art. 3. Predarea-preluarea sectorului de drum național, inclusiv a terenului aferent acestuia se face pe bază de protocol încheiat între părţile interesate, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri.
Art. 4. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii împreună cu Ministerul Finanţelor vor opera modificările corespunzătoare pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului.

Constantin Rădulescu crede că acest drum poate reprezenta una dintre
legăturile județului cu viitoarea autostrada Pitești – Sibiu

Pe lângă planurile certe de asfaltare și modernizare a fostului drum național (care acum a trecut în subordinea Consiliului Județean Vâlcea), Constantin Rădulescu este de părere că fostul DN 7D poate reprezenta o bună alternativă de a lega drumurile din Vâlcea cu viitoarea autostrada Pitești – Sibiu. Rămâne de văzut în ce măsură se vor găsi și fonduri și pentru modernizarea drumului care trece prin comuna Golești și ajunge la Curtea de Argeș, acela fiind considerat (la momentul actual) drept principala cale rutieră care va lega drumurile din Vâlcea de viitoarea autostradă. Conform spuselor președintelui CJ Vâlcea, este absolut important ca infrastructura județeană să fie cât mai rapid conectată la viitoarea autostradă pentru a menține funcțională (și chiar pentru a dezvolta) economia locală.
Sursă foto: Arhivă