Ce n-au putut politicienii vâlceni şi n-a vrut fostul ministru Şova se face la „ordinul” organismelor europene: Construcţia la autostrada Sibiu – Piteşti începe în 2016


În urmă cu câteva zile a fost semnat de către Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi (CNADNR) şi Asocierea „Spea Ingineria Europea S.A.” Milano Italia – sucursala Bucureşti (Tecnic Consulting Engineering Romania SRL) contractul pentru revizuirea Studiului de fezabilitate al autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti. Contractul are o durată de implementare de 17 luni, dar documentaţia pentru primele secţiuni ar trebui să fie gata după numai cinci luni, astfel încât „loturile” Sibiu – Boiţa şi Curtea de Argeş – Piteşti să poată fi scoase la licitaţie chiar în acest an. „Am solicitat prestatorului să înceapă cu sectoarele mai puţin dificile, adică loturile 1 şi 5, astfel încât implementarea proiectului să se realizeze cât mai repede. În aceste condiţii, lucrările efective la Autostrada Sibiu – Piteşti ar putea începe în anul 2016. Acest proiect a fost identificat în Master Planul General de Transport ca fiind prioritate zero, astfel închizându-se Coridorul IV Pan European Nădlac – Constanta”, a declarat Narcis Neaga, directorul CNADNR.
Este evident că decizia privind realizarea autostrăzii inclusiv prin zona judeţului Vâlcea, pe traseul Coridorul IV pan – european, este doar o directivă a organismelor europene, politicienii vâlceni nefiind capabili, de luni de zile, să facă demersuri serioase în acest sens. „Bucata” Sibiu – Piteşti este singura care lipsea din Coridorul IV pan – european, cel care va lega Aradul și granița către Ungaria cu Bucureștiul și orașul – port Constanța, şi nu cum susţinea fostul ministru al Transporturilor, Dan Şova, pe traseul Comarnic – Braşov.