Când ne alegem destinația sumei de 2% din salariu?


• în materialul următor găsiți toate informațiile utile referitoare la depunerea cererilor privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (formular 230)
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vâlcea reaminteşte prevederile legale în vigoare în ceea ce priveşte depunerea cererilor privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor (formular 230), din Ordinul preşedintelui ANAF nr. 4018 din 23 decembrie 2014:
• formularul se completează şi se depune de către persoanele fizice;
• contribuabilii care îşi exprimă această opţiune pot solicita direcţionarea acestei sume către o singură entitate nonprofit sau unitate de cult;
• termenul de depunere este anual, până la data de 25 mai a anului următor celui de realizare a venitului;
• formularul se poate depune: în format hârtie, la registratura organului fiscal competent; prin poştă, cu confirmare de primire; prin mijloace electronice de trans­mitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Facem precizarea că, pentru comunicarea opţiunii contribuabililor prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, aceştia se pot înrola în spaţiul privat virtual pe pagina de internet www.anaf.ro, de unde, după înregistrare, îşi pot exprima on-line opţiunea privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi asimilate salariilor, accesând secţiunea Declaraţii – Completare declaraţii – D230. Prin această modalitate de depunere a cererilor se elimină timpul consumat pentru deplasarea la sediile unităţilor fiscale, se evită aglomeraţia la ghişeele instituţiei ori eventualele costuri generate de transmiterea cererilor prin poştă cu confirmare de primire şi, mai ales, se elimină riscul ca datele cu caracter personal să fie folosite abuziv de persoane rău intenţionate, fapt ce ar conduce la sesizarea organelor de urmărire penală.
Important! Potrivit Hotărârii Guvernului nr. 1/2016 privind normele de aplicare a Codului fiscal, categoria entităţilor nonprofit care pot beneficia de această facilitate cuprinde: asociaţiile, fundaţiile, organizaţiile sindicale, patronatele, camerele de comerţ, partidele politice, asociaţiile de proprietari, casele de ajutor reciproc ale salariaţilor, în măsura în care, potrivit legilor proprii de organizare şi funcţionare, desfăşoară activităţi nonprofit, iar sumele primite din impozit sunt folosite în acest scop.
Material realizat cu sprijinul Administrației Județene a Finanțelor Publice Vâlcea