Atenție, comercianți: Inspectorii antifraudă verifică toate casele de marcat


Data de 15 martie a fost termenul privind respectarea de către operatorii economici a obligaţiei de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic. De ieri, acţiunea de verificare a inspectorior Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF a început!. De ce s-a ajuns aici, în fața unor iminente controale? În luna februarie, comparativ cu luna ianuarie, ritmul de atribuire a seriilor fiscale a scăzut cu aproximativ 30%, iar cel de instalare a aparatelor de marcat cu jurnal electronic a scăzut cu cca 11%. La nivelul majorităţii distribuitorilor autorizaţi şi a unităţilor acreditate pentru comercializare există stocuri de aparate de marcat noi şi nu mai sunt semnalate dificultăţi legate de lipsa capacităţii de instalare a unităţilor de service. Mai mult decât atât, solicitările de instalare şi punere în funcţiune a noilor aparate de marcat au scăzut chiar şi în cazul aparatelor achiziţionate deja.
Trebuie precizat că termenele de intrare în legalitate pe care le vor stabili inspectorii ANAF, potrivit legii prevenţiei, vor fi scurte, având în vedere faptul că pe piaţă există toate modelele de aparate de marcat necesare utilizatorilor, iar în ceea ce priveşte capacitatea de eliberare a seriilor fiscale de către ANAF şi instalarea de către unităţile de service nu au mai fost semnalate dificultăţi sau întârzieri. De asemenea, în termen de 10 zile de la expirarea termenului de intrare în legalitate, se va relua controlul şi se vor aplica amenzile prevăzute de lege.