Apelul pensionarilor!!!


Construcția tronsonului de cale ferată Vâlcea – Vâlcele s-a aflat, din nou, în atenția locuitorilor județului, mai ales de când Guvernul a readus în discuție realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești. Zilele trecute, subiectul căii ferate a fost readus în discuție de oficialități ale județului, dar soarta inves­ti­ți­ei este tot incertă. Chiar și pensionarii vâlceni se implică și au reușit să întocmească un memoriu pe această temă. Redăm mai jos scrisoarea semnată de conducerile CAR Pensionari Râmnicu Vâlcea și UGPR, filiala județeană:
„Vestea reorientării Guvernului pentru construcția tronsonului autostrăzii Sibiu-Pitești, urmând să se călăto­rească tot pe traseul cunoscut, generează mari nemulțumiri majorității pensionarilor cât și celorlalți locuitori ai municipiului și județului Vâlcea, fapt pentru care își reamintesc cu senti­men­te destul de grele de ante­rioara lucrare ce trebuia rea­li­za­tă, dar părăsită în totalitate, pri­vind construcția tronsonului de cale ferată Vâlcea – Vâlcele. Importanța deosebită a reluării lucrărilor la această cale ferată, întrerupte de evenimentele din decembrie 1989, a fost în atenția tuturor acțiunilor progra­ma­te după această dată pre­cum: alegeri locale, alegeri parlamentare, diverse eveni­men­te.
Răspunzând prin prezența lor la invitațiile scrise ale Consiliului Județean Vâlcea, parlamentarii Gh. Căutiș, Severin Baciu, Șerban Săndulescu, Constantin Rotaru, Gh. Răboacă, Grigore Răban etc. au depus toate eforturile pentru suplimentarea fondurilor finan­ci­are necesare realizării obiec­ti­ve­lor de cale ferată Vâlcele – Râmnicu Vâlcea și Albeni – Seciuri – Berbești.
În ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului, din 15 februarie 1995, cu ocazia dezbaterii proiectului Legii Bugetului de stat, pe anul 1995, deputatul Gh. Căutiș a propus următorul amendament: «La litera d) propun majorarea cu 20 miliarde lei pentru construcția căii ferate Vâlcele – Rm. Vâlcea. Ca sursă de finanțare propun reducerea cheltuielilor cu dobânzile la datoria publică internă cu 20 miliarde lei».
N-a fost să se întâmple așa cum trebuie, cu fondurile aprobate pentru reluarea și terminarea lucrărilor de cale ferată Vâlcele – Rm. Vâlcea, acestea căpătând alte destinații și în special „electorale”. Pensionarii, având în vedere cele de mai sus, adresează actualilor guvernanți rugămin­tea să nu acorde actualului obiectiv, autostrada Sibiu – Rm. Vâlcea – Pitești, aceeași soartă ca celei anterioare, adică tronsonul de cale ferată Vâlcele – Rm. Vâlcea (părăsire definitivă).
Având în vedere și faptul că distanța dintre Sibiu și București se scurtează cu 107 km pe calea ferată, pensionarii propun realizarea ambelor obiective având în vedere valoarea pensiilor pe care le au, cheltuielile fiind mai mici pentru transportul cu trenul.
Campaniile electorale din 1996, 2000, 2004 la care am participat pentru votarea promisiunilor făcute privind terminarea tronsonului căii ferate Rm. Vâlcea – Vâlcele ne determină ca să nu mai part­i­ci­păm la campanii asemănă­toare, în viitor. Unde sunt cele 10.000 de locuri de muncă promise? Dorim ca promisiunile electorale să fie legalizate și duse la îndeplinire în timpul mandatului câștigat, iar nerealizările să fie sancționate prin lege. Ne rezervăm, cu bunăvoința dvs., și locul pentru alte intervenții”.