Apavil continuă campania pentru depistarea hoților de apă!


Având în vedere că în ultima perioadă Apavil S.A. a înregistrat pierderi de apă generate de avarii și furturi, operatorul regional al serviciilor de apă și de canalizare a demarat o campanie de eliminare a pierderilor de apă din sistemul public.
Apavil S.A. prin Serviciul Control Clienţi – structură organizatorică în coordonarea Directorului Comercial, continuă acțiunile specifice de verificare şi control a clienţilor societăţii, în vederea depistării utilizatorilor cu branşamente frauduloase, a utilizatorilor fără contract de furnizare (cu branșamente clandestine), cu racorduri de canalizare nedeclarate sau cu surse proprii de apă necontorizate, dar care evacuează apa uzată în reţeaua publică de canalizare. De asemenea, au fost făcute verificări în ceea ce privește integritatea sigiliilor la apometrele montate în căminele de branşament şi etanşeitatea legăturilor, în vederea eliminării pierderilor din reţea.

Mai mulți vâlceni au fost prinși cu… mâța-n sac!

În urma acțiunilor de verificare a clienților în perioada 30 august – 30 septembrie 2021, efectuate în Drăgășani, Ștefănești, Budești, Băbeni, Govora, Păușești-Măglași și Râmnicu Vâlcea, au fost depistați:
doi clienți cu branșamente frauduloase, pentru care s-a luat măsura eliminării branșamentelor frauduloase și a sistării furnizării alimentării cu apă pană la achitarea prejudiciului și intrarea în legalitate;
patru utilizatori cu branșamente clandestine, pentru care s-a luat luat măsura blindării branșamentelor identificate, achitarea prejudiciului și dispunerea intrării în legalitate (obținere aviz tehnic, încheiere contract de furnizare cu apă, după caz);
cinci utilizatori cu surse proprii de apă necontorizate, dar care deversează apa reziduală în reţeaua publică de canalizare;
31 clienți cu racorduri de canalizare nedeclarate, care deversau în rețeaua publică de canalizare, fără a deține contract cu societatea pentru furnizarea acestui serviciu.

Cei care sunt prinși că fură apă vor fi trași la răspundere!

„Atragem atenția consumatorilor că potrivit prevederilor Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, așa cum este prevăzut în Legea serviciilor comunitare pentru utilități publice art. 46, alin. 1: «Constituie infracțiune în domeniul serviciilor de utilități publice și se pedepsește potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul Penal fapta săvârșită cu intenție privind furtul de apă din sistemul de alimentare cu apă». De asemenea, pentru situațiile de consum clandestin, pentru prejudiciul adus societății se facturează 120 mc/lunar (consum pompă cu jet continuu conform Normativului), aplicate pe o perioadă de maxim 36 de luni anterioare depistării. Pentru stoparea acestor acțiuni ilegale de furt de apă din sistemul public de alimentare cu apă și racordări ilegale la rețeaua de canalizare, facem un apel la locuitorii județului să anunțe reprezentanții Apavil S.A prin sesizarea oricărei situații care pare suspectă, la sediul societății din str. Carol I, nr. 3-5, la dispeceratul Apavil S.A. – 0250.820.010 / 0350.802.160 sau pe adresa de e-mail control.clienti@apavil.ro”, ne-au anunțat angajații Apavil S.A.
În context, mai este de amintit că acțiunile de verificare vor continua în toată aria de operare a Apavil S.A. Vor fi identificate branșamentelor frauduloase de apă care conduc la reducerea debitului de apă și îngreunează eforturile operatorului de asigurare a serviciilor în condiții optime, fiind afectați astfel toți consumatorii.
Material realizat cu sprijinul Compartimentului de Comunicare și mass-media al Apavil S.A.