Actualizarea automata a consumului estimat de energie electrica – cel mai precis instrument de estimare a consumului de energie electrica


Estimatul consumului de energie electrica a fost reactualizat automat pe baza istoricului de consum al clientului si tine cont de faptul ca in lunile de iarna consumul este mai mare decat in restul anului. Astfel, se evita riscul unei facturi de regularizare de valoare mare. Reactualizarea automata a consumului estimat, bazata pe istoricul de consum al clientului, ii permite acestuia sa nu se mai deplaseze la Centrul de Relatii cu Clientii pentru modificarea estimatului.

Consumul estimat ce se factureaza se stabileste in doua moduri:

– Pe baza optiunii clientului prin stabilirea cantitatilor printr-o conventie de consum, daca solicitarea s-a facut in ultimele 12 luni.

– Automat pe baza istoricului de consum daca diferenta consumului dintre estimat si realizat este mai mare de 20%, indiferent daca este vorba de diferenta in plus sau in minus.

Facturarea se face pe baza conventiei daca aceasta a fost modificata in ultimele 12 luni.

Mentionam ca reactualizarea auto­ma­ta a consumului estimat in modul prezentat mai sus se aplica atat la clientii casnici din mediul urban si rural, cat si la agentii economici.

„Reactualizarea automata a consu­mu­lui de energie electrica a venit ca o doleanta a clientilor nostri deoarece, in mod regulat, conform vechiului sistem, foarte multi clienti primeau facturi de regularizare la 6 luni de valori mari, fiind pusi in dificultate la achitarea acestora.

Incepand cu ianuarie 2012 este posibil ca unui client care a realizat in mod constant un consum mai mare sau mai mic decat cantitatile declarate de acesta in conventia de consum sa i se emita facturi de estimat de valori mai mari sau mai mici conform istoricului consumului, insa valoarea facturii de regularizare va fi foarte apropiata de consumul lunar, consumul fiind mai precis distribuit in cadrul perioadei de 3 sau 6 luni de facturare”.

Prin aceasta modalitate de actualizare automata a consumului estimat se reduc diferentele dintre consumul realizat si cel contractat, iar clientul nu trebuie sa se mai preocupe de modificarea consumului, care presupunea deplasarea la Centrul de Relatii cu Clientii sau transmiterea prin alte cai de comunicare a conventiei de consum estimat, ori de cate ori interveneau dife­ren­te mari, grija ajustarilor fiind astfel trans­fe­rata de la client catre furnizorul de energie.

Avand in vedere ca estimarea consu­mului in functie de istoric reprezinta cea mai precisa metoda de estimare, nu re­comandam modificarea cantitatilor. In ca­zul in care clientii constata o diferenta sensibila intre consumul lunar facturat si cel estimat sau in cazul in care acestia considera ca evolutia prognozata va suferi modificari semnificative, pot solicita modificarea consumului estimat prin completarea formularului Conventie de Consum. Noile valori trebuie transmise cu cel putin 20 de zile inainte de inceperea perioadei de facturare.

Noile cantitati propuse de client vor intra in vigoare incepand cu urmatoarea factura emisa. In situatia in care clientul doreste regularizarea consumului la data prezentarii conventiei de consum si implicit facturarea consumului estimat cu noile cantitati, este necesara si transmiterea in­dexului de pe contor. Clientul poate com­pleta formularul Conventiei de Consum in Centrele de Relatii cu Clientii CEZ sau il poate descarca accesand www.cez.ro, sec­tiunea Info Clienti si il poate transmite furnizorului prin unul din canalele de comunicare puse la dispozitia sa:

• prin email la adresa: cez_crc@cez.ro;

• prin fax la 0248 52 48 32 sau 0248 52 48 34;

• prin posta la adresa: Servicii Clienti, Bulevardul Republicii, numarul 17, judetul Gorj, cod postal 210152;

• direct, la cel mai apropiat Centru de Relatii cu Clientii.

Departamentul PR si Brand

CEZ Romania