A avut loc, Vernisajul expoziției „Măldărești plein air”, ediția 2019


Cea de-a șasea ediție a taberei de pictură organizată la Complexul Muzeal Măldărești, în perioada 15-25 septembrie, a debutat marți, cu vernisajul expoziției artiștilor invitați în acest an: Sterică Bădălăn, Ovidiu Buzec, Mihai Marin Cârstea, Gheorghe Coman, Elena Demetrescu, Bogdan Dumitru Enache, Mihail Gavril, Radu Gheorghian, Radu Goia, Mihaela Laslo, Mirabela Ungureanu.
„Tabăra de creaţie de la Măldăreşti-Horezu, plein-air s-a născut din dragostea pentru acest spaţiu puternic legat de istoria ţării şi din gândul că oamenii scriu pagini de istorie punând accentele potrivite. La a II-a ediţie din anul în curs, efortul totalizant al organizatorilor (Consiliul Judeţean Vâlcea, Muzeul Judeţean «Aurelian Sacerdoţeanu» Vâlcea şi Primăria Horezu) şi al sponsorilor s-a făcut remarcat de la început, prin participarea celor 10 artişti invitaţi să beneficieze vizual de frumuseţea unui spaţiu în care natura şi arhitectura determină un mediu propice creaţiei prin sinteza echilibrată pe care o alcătuiesc. Remarcabil găsesc faptul că -în ciuda bibliografiei semnificative care există în legătură cu arhitectura culelor din zona Râmnicu Vâlcea şi în afara studiilor care îi au în centru fie pe Olga Greceanu, fie pe politicianul Ion Gheorghe Duca- instituţiile de cultură au simţit nevoia unei alte şi noi abordări a spaţiului de la Măldăreşti-Horezu. O aprofundare de factură contemporană realizată de pictori deschide categoric, asupra spaţiului deja menţionat, o poartă spre o surprinzătoare şi actuală înţelegere estetică. Titlul taberei ne invită să descoperim corect relaţia care este urmărită de artişti în raportarea lor la peisaj. Pe scurt, pictorilor li se sugerează lucrul în aer liber, aflarea motivului în natură. Pare de la sine înţeles şi totuşi, organizatorii subliniază direcţia care trebuie să-i guverneze pe creatori. Bogăţia direcţiilor artistice ar fi putut să-i ţină departe pe pictori de chiar motivaţia taberei de creaţie care şi-a propus prin revizitarea realului, revitalizarea acestui spaţiu, deschiderea sa spre prezent. O înţelegere facilă şi eronată a demersului ar fi aceea că proiectul taberei îşi doreşte ilustrarea zonei propusă spre descoperire. Tema principală a taberei este însă, dimensiunea contemporană în care poate fi privită arhitectura specifică zonei”, își motivau organizatorii agenda, încă de la prima ediție.

Turismul din zonă are de câștigat prin organizarea acestei tabere

Dincolo de evenimentul cultural în sine, demersul organizatorilor se vrea o formulă mai originală de a promova patrimoniul cultural, dar mai cu seamă o modalitate inspirată de a tezauriza prin opere de artă ceea ce are mai frumos şi mai autentic depresiunea Horezu, prin realizarea unor lucrări de certă valoare artistică.