Becali a venit să se roage la Pătrunsa în elicopterul de 14 milioane de euro al lui Țiriac!



• patronul FCSB a rămas în comuna vâlceană fix 48 de ore

Vineri dimineața, vestea că Gigi Becali revine la Pătrunsa pentru încă o Bobotează la Athosul românesc era confirmată. La fel și modul cum va ajunge în Bărbătești: cu elicopterul. Edilul și câțiva oameni din primărie au dat la lopată câteva ore bune pentru ca primul ortodox din Pipera să poată ajunge în cele mai bune condiții la sol.
La ora 15.00, elicopterul de lux AW139 deținut de omul de afaceri Ion Țiriac ateriza cuminte pe terenul de fotbal al bazei sportive din Bărbătești. În prezența primarului Constantin Bănacu, dar și a câtorva zeci de săteni curioși, patronul echipei de fotbal FCSB a coborât din elicopter însoțit de omul său de încredere, Ionuț Luțu, și s-au îndreptat spre Pătrunsa. Drumul prin pădure făcut la pas nu s-a dovedit deloc ușor pentru machedon care a cerut mai multe opriri pentru a-și trage sufletul. După aproape o oră de calvar, călătoria și-a atins punctul culminant, iar Becali s-a întors printre călugării cu care a petrecut și anul trecut de Bobotează. Latifundiarul s-a dus glonț să se roage!
Duminică la prânz, înainte de a se întoarce, tot pe calea aerului în București, Becali a fost invitat de către primarul Bănacu acasă la acesta pentru „un tocan” autentic de oaie.

Elicopterul lui Țiriac și povestea lui specială

Compania aeriană a fostului mare tenisman numără trei avioane și un elicopter în care miliardul era foarte aproape să-și găsească sfârșitul de Ziua Îndrăgostiților, în 2011, la Oradea. Atunci luxosul AW 139 a fost obligat să aterizeze de urgență pe un câmp pentru că rămăsese fără combustibil.
Presa vremii a scris că Țiriac ar fi plătit incredibila sumă de 14 milioane euro pentru elicopterul fabricat de Augusta Westland, o companie italo-britanică de anvergură mondială. Aparatul a intrat pe piață pe 3 februarie 2001, răstimp în care au fost produse peste 900 de astfel de unități. Elicopterul are două cabine de lux, cu 15 fotolii din piele şi monitoare LCD, atinge o viteză de 309 km/h și poate să stea în aer aproape 6 ore. Detalii tehnice: lungime – 13.77 m, diametru rotor principal: 13,80 m, lățime – 2,26 m, înălțime – 3,72 m, zona rotor principal – 149.57 m pătrați, greutate proprie – 3.622 kg, greutate netă – 6.400 kg, motopropulsor – 2 × Pratt & Whitney Canada motor turbo PT6C-67C, 1.142 kW fiecare, viteză maximă: 310 kmh (193 mph), viteza de croazieră: 306 kmh (191 mph), rază – 1,250 km (675 mile), plafon de servicii – 6.096 m (20.000 ft), rata de urcare: 10,9 m/s (2.140 ft / min).